عضو مجلس قانونگذاری فلسطین مسئله انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را یک مشکل جهانی توصیف کرد و خواستار حمایت یکپارچه کشورهای اسلامی در این خصوص شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۸۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،"محمد ابوعلی" درباره برنامه فلسطینی‌ها بویژه تشکیلات خودگردان فلسطین برای رویارویی با انتقال سفارت آمریکا به قدس در اردیبهشت ماه آینده گفت: واشنگتن در 14 می (24 اردیبهشت) همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی سفارت خود را به قدس انتقال می دهد. دراین روز تمام فلسطینی ها به خیابان ها خواهند آمد تا این اقدام آمریکا را محکوم کنند. این درحالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین از همان زمانی که رئیس جمهور آمریکا دستور داد سفارت این کشور به قدس انتقال یابد، با این تصمیم مخالفت و چند بار به نهادهای سازمان ملل مراجعه کرد تا سرانجام در نشست مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای علیه انتقال سفارت و مراکز دیپلماسی به قدس به تصویب رسید. این قطعنامه نشان می دهد، موضوع انتقال سفارت آمریکا به قدس یک مشکل جهانی است.

فلسطینی‌ها فاقد امکانات

این عضو مجلس قانونگذاری فلسطین با تاکید بر ضرورت حمایت کشورهای اسلامی از فلسطین تصریح کرد: غرب مانع از دستیابی فلسطینی ها به حقوقشان می شود. لذا ضروریست مسلمانان در قبال اقدام آمریکا درخصوص قدس بصوت یکپارچه عمل کنند و تحت هیچ شرایطی نپذیرند که قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شود. دراینجا باید به این نکته اشاره کنم فلسطینی ها در میدان عمل هیچ امکاناتی را در اختیار ندارند ما فرودگاه نداریم هواپیما و سایر تسلیحات نظامی در اختیار نداریم. این درحالی است که تمام کشورهای جهان از این امکانات برخوردارند ولی فلسطینی ها در پائین ترین سطح قرار دارند لذا توانسیم فقط در عرصه سخن و سیاست با اقدام آمریکا در انتقال سفارتش به قدس مخالفت کنیم.

شرکت نکردن در معامله قرن

این عضو جنبش فتح درباره امکان مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در طرح صلح آمریکا مشهور به "معامله قرن" گفت: چنین امکانی وجود ندارد. محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین رسما اعلام کرد ما طرحی را که برخلاف حقوق ملت فلسطین باشد، هرگز نخواهیم پذیرفت و هیچگاه در مسیر آن گام برنخواهیم داشت اما هرطرحی که در خدمت منافع مردم فلسطین باشد، در آن شرکت می کنیم لذا تشکیلات خودگردان فلسطین طرح صلح معامله قرن را نخواهد پذیرفت چرا که طی آن فلسطینیان باید از حاکمیت بر قدس شرقی، کرانه باختری رود اردن ، نوار غزه و حتی منابع آبی و طبیعی خود دست بردارند.

صلح بر اساس مصوبات سازمان ملل

وی در پایان تصریح کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین بدنبال پیمان صلحی با تل آویو است که براساس مصوبات سازمان ملل باشد. به این اعتبار کشور فلسطینی باید در مرزهای 1967 تشکیل شود. در پیمان صلح با تل آویو باید تمام حقوق ملت فلسطین محفوظ باشد. این ملت بایستی حق حاکمیت بر سرنوشت خود را داشته و مرزها و حریم هوایی اش از تجاوزات دشمنان مصون باشد. همچنین منابع آبی و طبیعی فلسطین بایستی از دست اندازی بیگانگان حفظ شود. فلسطینی ها به کمتر از این مواردی که بیان شد راضی نمی شوند.

ارسال نظرات