خبرهای داغ:
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت:
پرزحمت عنوان‌کرد: صنایع پلیمری بزرگترین صادر کننده استان بوده که در سال گذشته ۱۶۰ میلیون دلار و در سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه آورده داشته است.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۸۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علی پرزحمت رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد بیان کرد: در سال جاری جواز تاسیس و بهره برداری به واحدعای تولیدی داده شد که در بخش تاسیس ۲۰ درصد و در بخش بهره برداری ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی گفت: در بخش معدن نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته ایم و این در حالی است که در بحث معدن و مواد معدنی فلزی باید کار بیشتری انجام شود چرا که استان از نظر مواد معدنی بسیار مستعد است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: در بخش پروانه کسب اصناف نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشتیم و در بحث بهین یاب کل پرداخت مستقیم تا به امروز ۷۷۲ فقره به مبلغ ۶۷۷ میلیارد تومان بوده است.
پرزحمت عنوان‌کرد: کل تسهیلات پرداختی در استان ۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان در بخش صنعت ۱۳ و نیم درصد کارگروه استان نطارت داشته و مابقی پرداخت از طریق بانک ها انجام شده است.
وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت در ده ماه سال جاری، ۴۵۲ میلیون دلار کالا از گمرگ قزوین صادر کرده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در ارتباط با اشتغال از ۲۰ هزار اشتغالی که پیش بینی شده ۸ هزار مورد آن به صنعت و معدن تعلق دارد همچنین حدود ۷ هزار فقره درخواست در ده ماهه در سامانه رصد ثبت نام شده اند. 
پرزحمت در خصوص طرح های در دست افتتاح اضافه کرد: تعدادی طرح آماده بهره برداری در استان وجود دارد که شامل پروژه های ملی و استانی می باشد و به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا از مقامات عالی کشور در اردیبهشت یا خرداد ماه سال آینده برای افتتاح دعوت به عمل می آید.
رئیس صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما در جذب سرمایه گذار خارجی رتبه کشوری داریم. در بحث ورود ماشین آلات نو و صنعتی در کشور رتبه دو، در بخش بهین یاب رتبه چهار و در بخش رفع موانع تولید رتبه یک کشوری را داراست.
پرزحمت افزود: امسال ۵ هزار میلیارد تومان از محل یارانه ها به بخش صنعت کشور تعلق خواهد گرفت که پس از تصویب بین استان ها توزیع خواهد شد. 
وی مطرح کرد: در بازرسی سال گذشته ۱۱۴ هزار بازرسی از صنوف انجام شده که موجب شد ۷ هزار و ۴۰۰ پرونده تخلفاتی از صناف در مراجع قضایی تشکیل شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآور شد: امسال از فروردین بازرسین این اداره به همراه بازرسین افتخاری حتی در ایام نوروز هم برای نظارت به امور اصناف فعال می باشند.
پرزحمت گفت: ۱۰۴ مجوز به طرح های توسعه در واحدها از سوی صنعت و معدن واگذار شده که به بحث بازسازی و نوسازی مربوط می شود.
وی ضمن اشاره به شاخص صادرات تولیدات استان اظهار کرد:  صنایع پلیمری بزرگترین صادر کننده استان بوده که در سال گذشته ۱۶۰ میلیون دلار و در سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه آورده داشته است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت در ادامه عنوان‌کرد: در بخش شوینده، شرکت تاژ و هنکل با ۲۰ میلیون دلار، شرکت نستله ۲۰ میلیون دلار و کاچیران نیز جزو شرکت های موفق استان در بخش صادرات بوده اند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها