خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان منشأ اثربخشی اردوهای راهیان نور را اخلاص شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: راهیان نور به جریان فرهنگی تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۷۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

اخلاص شهدا منشأ اثربخشی اردوهای راهیان نور/ راهیان نور به جریان فرهنگی تبدیل شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،  سرهنگ حسن برزگر امروز در  جلسه ستاد پشتیبانی و هماهنگی  اردوی راهیان نور شهرستان همدان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: برگزاری اردوی راهیان نور یکی از برنامه‌های جذاب و اثربخش در ترویج فرهنگی ایثار و شهادت است.

وی بر نقش برجسته اردوهای راهیان نور در آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس تاکید و عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری«دفاع مقدس و جنگ با جبهه کفر یگ گنجینه تمام نشدنی است» که  استفاده از  میزان این گنجینه بستگی به تلاش و همت ما دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ جبهه، ایثار و از خودگذشتگی  به نسل‌های جدید و حفظ آرمان‌های شهدا گفت: اگر امروز دشمنان در ظاهر تهدیداتی علیه ما انجام می‌دهند اما در عمل هیچ غلطی نمی توانند بکنند این به دلیل این است که ما را آزموده‌اند و بر توان و روحیه مردم سلحشور ایران که در مقابل جبهه کفر و استکبار ایستادگی می کنند واقف هستند.

وی از اردوهای راهیان نور به عنوان فرصتی مناسب  در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن یاد کرد و بیان داشت: اردوی راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی است و حضرت آقا نیز برگزاری اردوی راهیان نور را به عنوان یک فناوری نوین فرهنگی در مقابل جنگ نرم همه جانبه‌ای که امروز دشمن علیه ما طرح‌ریزی کرده معرفی می‌کند.

برزگر منشأ اثربخشی اردوهای راهیان نور را اخلاص شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: بر این اساس باید به کمیت، کیفیت و اثربخشی اردوهای راهیا ن نور توجه ویژه ای داشت.

وی تصرح کرد:اردوهای راهیان نور به جریان فرهنگی تبدیل شده و فرهنگ جهاد و شهادت در تمام صحنه‌ها کارگشا است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان توسعه و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف را در گرو روحیه جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی در رتبه برتر جهانی قرار دارد و در هر زمینه‌ای که پیشرفت داشتیم به دلیل روحیه جهادی و تأسی به شهدا است.

وی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور طی یک سال گذشته عنوان کرد:  طی این مدت 12 مرحله اعزام دانش‌آموزان به جنوب و غرب به تعداد 3 هزار و500 نفر و اردوهای راهیان نور محلات به صورت متمرکز و نیمه متمرکز به تعداد یک هزار نفر صورت گرفته است.

برزگر از آماده سازی اردوگاه شهید باکری با ظرفیت 700 نفر در خرمشهر برای برگزاری اردوهای راهیان نور خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، اردوگاه شهید مسعودیان در اهواز را نیز در اختیار داریم.

وی حداقل تعد د اعزامی به اردوهای راهیان نور منطقه جنوب در ایام نوروز را به تعداد یک هزار نفر برآورد کرد و ادامه داد: میزان اعزامی به اردوی راهیان نور بستگی به حمایت‌ها و کمک‌رسانی در این راستا دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه هزینه اعزام هر فرد به اردوی راهیان نور 200هزار تومان است، گفت: با توجه به اینکه عموماً قشر متوسط و پایین جامعه در این اردوها شرکت می‌کنند  پرداخت این مبلغ در توان قشر مستضعف و پایین جامعه نیست و نیاز است که در این راستا با پرداخت یارانه نسبت به اعزام افراد به اردوهای راهیان نور مساعدت و کمک‌رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج در میزان و کمیت  افرد اعزامی به اردوهای راهیان نور مسئولیت ندارد و پاسخگو نیست، یادآور شد: با توجه به اثربخشی اردوهای راهیان نور سپاه و بسیج در این جریان وارد شده چراکه اردوهای راهیان نور در تحقق اهداف انقلاب و آرمان‌های شهدا تأثیرگذار است.

برزگر ضمن درخواست از اعضای ستاد در راستای حمایت و پشتیبانی از برگزاری اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: در مناطق عملیاتی با مشاهده مظلومیت شهدا که در سخت‌ترین شرایط با کمترین امکانات چگونه حماسه‌آفرینی کرده بر روی زائر اردوی راهیان نور بسیار تأثیر می گذارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات