سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تأکید کرد:

لزوم افزایش ظرفیت اسکان توریست در روستاهای گردشگر محور

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست شورای اداری شهرستان اشکذر با اشاره به‌ضرورت بهره‌مندی از ثبت بافت تاریخی یزد بر لزوم افزایش ظرفیت اسکان توریست در روستاهای گردشگر محور به‌ویژه در ایام نوروز تأکید نمود.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۶۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست شورای اداری شهرستان اشکذر بهره‌گیری از ظرفیت‌های «یزد جهانی» را برای سایر شهرستان‌های استان بااهمیت برشمرد و افزود: مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی باید با استفاده از شیوه‌های نوین خدماتی متفاوت، بهتر و مطلوب‌تر به میهمانان ارائه کنند.
«محسن صادقیان» که در این نشست با رویکرد برنامه‌های تسهیلات نوروزی شهرستان اشکذر سخن می‌گفت تبلیغات فرا شهرستانی را برای حضور گسترده گردشگران و میهمانان مؤثر دانست و اظهار داشت: مسئولین و متولیان با استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه در مرکز استان نسبت به معرفی و تبلیغات محیطی خود اهتمام داشته باشند.
وی با تأکید بر اهمیت استفاده مطلوب از ظرفیت ابنیه تاریخی به‌ویژه در روستاهای گردشگر محور نیز گفت: ضروری است فرمانداران و بخشداران ضمن برقراری ارتباط با تور لیدرها شرایط مناسب را برای اسکان مسافران و گردشگران خارجی در ایام و مناسبت‌های مذهبی و تاریخی فراهم نمایند.
لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری موضوع دیگری بود که صادقیان بر آن تأکید کرد و عنوان داشت: بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران ضمن کاستن از نرخ بیکاری می‌تواند بهره‌وری موقعیت استراتژیک استان را بالا برد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح نمود: با هماهنگی‌های انجام‌شده در تلاش هستیم تا ضمن حذف موازی کاری برخی دستگاه‌ها و افزایش هم‌افزایی، پروسه صدور مجوزهای استان را برای سرمایه‌گذاران کوتاه کنیم.
وی با یادآوری بر اهمیت توزیع مناسب اعتبارات برای کاستن از نرخ بیکاری نیز افزود: دستگاه‌ها باید برای اعتبارات سال 97 برنامه داشته باشند و تمام همت خود را برای اتمام پروژه‌های اولویت‌دار به کاربندند.
فرماندار اشکذر نیز در این نشست با اشاره به موفقیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی طی سال‌های گذشته اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای تاریخی، گردشگری و فرهنگی این شهرستان به دنبال جلب و جذب بیشتر مسافرین و گردشگران در نوروز 97 هستیم.
«محمدعلی شاه‌حسینی» با تشریح برخی از برنامه‌های نوروزی در این شهرستان تصریح نمود: مقدمات برگزاری ده‌ها فعالیت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با محوریت بخش خصوصی فراهم‌شده است.
این مقام مسئول در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به‌ضرورت توجه به ایتام و خانواده‌های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از تهیه بسته‌های مواد غذایی با همکاری بخش خصوصی و مؤسسات خیریه در مقطع پایانی سال خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار