عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
افضلی گفت: دولت برای کنترل قیمت تخم مرغ تنها راه را واردات از خارج کشور دانست و زمانی که تولید داخلی جوابگوی بازار نیست قیمت تخم مرغ هم با نوسانات جدی مواجه شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۷۲۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

نظر افضلی، عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نوسانات عجیب بازار طیور و قیمت تخم مرغ گفت: دولت برای کنترل قیمت تخم مرغ تنها راه را واردات  از خارج کشور دانست و زمانی که تولید داخلی جوابگوی بازار نیست قیمت تخم مرغ هم با نوسانات جدی مواجه شده و بالا می رود.البته دولت باید نیاز بازار مصرف تخم مرغ را سنجیده و براساس آن دست به واردات بزند.

وی افزود: البته ما دیگر از نظر تولید چاره ای نداشتیم که مرغ های آلوده را از بین ببریم و اگر خدای نکرده بیماری شیوع پیدا کرده و حجم بیشتری از تولید را نابود کند دولت باید براساس آن وادرات داشته باشد. 

راهکار دولت برای کاهش قیمت تخم مرغ واردات است

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی باید پیش بینی می شد تا مرغ ها و واحدهای تولید طیور ما به بیماری آنفولانزای مرغی دچار نشوند؟ گفت: اکنون بحث واکسناسیون واحدهای تولیدی طیور مطرح است که راهکار قطعی نیست.

 وی خاطرنشان کرد: امروز صنعت طیور ما مشکل جدی  دارد اکثر واحدهای تولیدی طیور با تراکم بالای مرغ مواجه هستند و اکثر این واحدها با فاصله 500 متر در کنار هم فعالیت می کنند لذا وقتی یکی از این واحدها با مشکل بیماری مواجه شود به سرعت به تمام بخش های مجاور انتقال خواهد یافت.

ارسال نظرات