فیلم‌های جشنواره عمار در پایگاه‌ها، مساجد و مدارس حوزه استحفاظی سپاه ناحیه میثم مشهد با حضور بسیجیان و عموم مردم و گروه مستندساز جشنواره عمار منطقه اکران می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۳۶۸۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
 لیلا شاد؛ مسئول روابط عمومی حوزه 2 مریم سپاه ناحیه میثم مشهد در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در رابطه با فیلم‌های جشنواره عمار بیان داشت: جشنواره عمار به بهانه شروع تحریم در فضای هنری و رسانه‌ای اتفاق افتاد چون در سال 89 آثار هنری که برای روشنگری درباره فتنه ساخته شده بودند، عملا از طرف دستگاه‌های فرهنگی یا فضای جبهه روشنفکری دچار تحریم شدند و فیلم‌ها نمایش پیدا نکردند و در تلویزیون پخش نشدند و به خاطر اینکه تلویزیون اینگونه فیلم‌های تأثیرگذار و انقلابی را پخش نکردند، در حالی که نهادهای دولتی و دستگاه های فرهنگی که وظیفه شان حمایت است و حمایت هم نمی‌کنند، مردم تصمیم گرفتندخودجوش در مساجد، پایگاه‌ها، محله‌ها، منازل شخصی و مکان‌هایی از این قبیل این فیلم ها را نمایش دهند و به عبارت دیگر اکران کنند. این اتفاق از سال89 افتاد و منجر به شکل گیری جشنواره عمار شد.

وی افزود: اکران فیلم‌ها به صورت مردمی برگزار می‌شود، اکران کننده‌های جشنواره برای نمایش فیلم‌ها نیاز به امکانات خاصی ندارند. طوری اکران مردمی تعریف شده که هر کسی با هر امکاناتی بتواند برای بیشتر نشان دادن فیلم‌ها مشارکت کند لذا وابسته به امکانات خاصی نیست.

شاد در پایان مهم‌ترین خطری که جشنواره عمار را تهدید می‌کند، تبعیت و تحت الشعاع قراردادن جشنواره عمار از کلیشه‌های رایج در سینما، دانست و خاطرنشان کرد:خیلی‌ها نقد می‌کنند که چرا جشنواره عمار فیلم‌ها را برای مردم نمایش می‌دهد در حالی که واقعیت این است که اصولا فیلم برای مخاطب ساخته شده نه اینکه برای 2 هزار نفر آدم خاص.ضربه ای که این اندیشه‌های باطل به این حرکت انقلابی و آتش به اختیار مردمی می‌زند این است که اگر بخواهد جشنواره عمار در این دام بیفتد مزیتش را از دست داده و مثل همه جشنواره های دیگر کشور که در پایتخت برگزار می‌شود و هزینه هنگفتی برای آن‌ها انجام می‌شود و نهایتا به دست مردم هم نمی‌رسد و یک احساس رضایت کاذب به برگزارکنندگان آن دست می دهد، و کم‌کم جریاناتی که به تصویر کشیده می‌شوند از بین می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها