معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز فقدان مهارت کافی دانش‌آموزان برای رویارویی با مسائل مختلف از جمله عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۹۳۶۶۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

 

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام جامع راهنمایی و مشاوره را پیش‌بینی کرده‌ایم که مسیر راهنمایی و مشاوره را مشخص می‌کند که پیش نویس آن در روزهای آینده به شورای عالی آموزش و پرورش می‌رود.

وی افزود: کمبود مشاور در مدارس ابتدایی کشور احساس می‌شود اما امکانات و منابع انسانی در آموزش و پرورش محدود است و باید مسیرها و ظرفیت‌های دیگری را انتخاب کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در آموزش و پرورش یکی از کارکردهای مهم انتقال ارزش‌ها، باورها، فرهنگ‌ها، عقاید و اهداف متعالی در نظر گرفته شده است، گفت: بیشترین سهم را در این حوزه مربیان امور تربیتی دارند؛ اگر این 40 سالی که از انقلاب پشت سر گذاشته‌ایم را مرور کنیم، می‌بینیم مربیان تربیتی در هر دوره‌ای سهمی بزرگ در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دوره‌ای است که بار رشد علمی، سیاسی اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر عهده مربیان تربیتی است لذا ارتقای منزلت، جایگاه و توانمندی‌های آنها از مهمترین اولویت‌های کاری ماست.

کاظمی با بیان اینکه حدود بیست سیاست و راهبرد مهم برای حوزه معاونت پرورشی تدوین کردیم و سه مورد اولویت اول هستند، عنوان کرد: برای این کارکردها در قالب یک مدل برنامه‌ای با نگاه عملیاتی، برنامه‌هایی را با توجه به اقتضائات استانی اجرا می‌کنیم.

وی گفت: یکی از اولویت‌ها، توسعه فرهنگ قرآن، نماز و عترت و دیگری توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف و فعالیت‌های اخلاق محور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز فقدان مهارت کافی دانش‌آموزان برای رویارویی با مسائل مختلف از جمله عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان نیز از دیگر اولویت‌های ماست.
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات