خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان قزوین:

رشد ۶ درصدی صنعت قزوین در سال ۲۰۱۸

بخشنده عنوان‌کرد: طبق گزارش آی ام اف که حدود دو ماه پیش اعلام کرد ایران در سال ۲۰۱۸، ۶ درصد رشد در بخش صنعت و صادرات خواهد داشت
کد خبر: ۸۹۹۳۵۴۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در نشست مشترک رايزنان بازرگانی كشورهای تركيه، ارمنستان، عراق، پاكستان، افغانستان با تجار، صادر کنندگان و مديران صنعتی استان قزوين که با حضور مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: طبق گزارش آی ام اف که حدود دو ماه پیش اعلام کرد ایران در سال ۲۰۱۸، ۶ درصد رشد در بخش صنعت و صادرات خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش بهای ارز و تاثیر آن در بخش تولید و صادرات گفت: مدتی پیش شاهد افزایش ارز بودیم و این گونه به نظر می رسید که نهایتا مسوولان کشور تصمیم ‌گرفتند نرخ ارز را واقعی اعلام ‌کنند که این امر موجب می شود قاچاق تحت فشار قرار گیرد و تولید کننده زمینه بیشتری برای فعالیت داشته باشد. اما تلاطمی به‌وجود آمد که بازار تولید و صادرات را راکد کرد.
رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان قزوین در ادامه ضمن اشاره به نرخ سودهای بانکی اظهار کرد: سیستم بانکی اقدام به پرداخت سود ۱۸ درصد به سپرده کرده و تسهیلاتی با سود ۲۰ درصد پرداخت می کند که این امر به ضرر بخش تولید بوده و با این‌ وضع تولید کننده با مشکلات زیادی مواجه می شود.
بخشنده عنوان‌کرد: شاید در دهه های قبل تشویق هایی در جهت افزایش تولید از تولیدکنندگان انجام‌ می شد اما امروز با توجه به شعار واقعی شدن اقتصاد این تشویق ها از بین رفته و تولید کننده ای که در این تلاطم ارز، می خواهد کالای خود را صادر کند کار بسیار دشواری را انجام‌می دهد.
وی افزود: با توجه به شرایط سخت تولید، این امر برای کسانی که تولید کننده بوده و اشتغال زایی می کنند، در واقع نوعی ایثار محسوب می شود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین خاطرنشان کرد: یک تحریم خاموش در کشورهای همسایه نظیر ترکیه و افغانستان وجود دارد که تحت فشار برخی کشورهای دیگر و همچنین صادرات محور شدن ایران، تمایلی به خرید محصولات ایرانی ندارند.
بخشنده تصریح کرد: ما در حوزه اتحادیه صادر کنندگان مصمم هستیم کاری جدید انجام‌دهیم. در دانشگاه بین المللی امام اگر بتوانیم دانشجویان خارجی را که در حال تحصیل هستند به عنوان رایزنان کشورهای خود، وارد بازار تولید کنیم قدم مثبتی در جهت معرفی تولیدات استان برداریم.
وی اضافه کرد: همچنین حضور در نمایشگاه های تخصصی و ‌معرفی واحدهای تولیدی گام مثبت دیگری در جهت رونق بازار تولیدات استان می باشد و نیز با کسب اطلاعات دقیق محیطی و اطمینان از پذیرش تجار ایرانی در کشورهای منطقه، بهتر می توانیم به نتیجه مطلوب و نقطه هدف دست یابیم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در پایان گفت: ما تولید کنندگان بدون هیچ چشمداشتی تلاش می کنیم واحدهای تولیدی را فعال کرده و قدم های بزرگی جهت اشتغالزایی جوانان برداشته و نام ایران را سربلند کنیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار