فضای مجازی بستری برای وقوع جرم

رئیس دادگستری گلوگاه گفت:با سرعت بالای فضای مجازی انگیزه برای ورود به بستر جرم ایجاد شده است و کسانی که هیچ اطلاعاتی از شبکه مجازی ندارند را نیز برای دستیابی به آن ترغیب می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۳۵۳۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه ، سیدناصر احمدی در همایش پیشگیری از وقوع جرم و فضای مجازی اظهار کرد: این امر فرا قوه‌ای و مردمی است، همه نهادها و مردم نیز باید در پیشگیری از وقوع جرم دخیل باشند.

وی گفت: با راه‌اندازی سامانه پیشگیری از جرم، همه مردم می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و در حفظ امنیت شهرستان‌ها با قوه قضاییه همفکری داشته باشند.

رئیس دادگستری گلوگاه با اشاره به فضای مجازی یادآور شد: فضای مجازی بدون مرز است به گونه‌ای که می‌توان از یک سرزمین با سرزمین‌های دیگر به راحتی ارتباط برقرار کرد بدون آنکه طرف مقابل را بشناسیم یا هویت‌ها شناسایی شوند و فضای مجازی فراتر از فضای حقیقی قرار گرفته است و تمام اموری که در گذشته به صورت فیزیکی و سنتی انجام می‌دادند در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

احمدی افزود: با سرعت بالای فضای مجازی انگیزه برای ورود به بستر جرم ایجاد شده است و کسانی که هیچ اطلاعاتی از شبکه مجازی ندارند را نیز برای دستیابی به آن ترغیب می‌کند.

وی یادآور شد: آنچه که به دنبال آن هستیم پیشگیری وضعی است به آن معنا که در موقعیت مکانی و زمانی کاری انجام دهیم که فرد را قبل از ارتکاب جرم از آن آگاه سازیم و از وقوع آن جلوگیری کنیم و همچنین برای سلب فرصت از بزهکاران می‌توان از طریق رویکردهای اجتماعی مانند ایجاد اشتغال و از بین بردن فقر استفاده کرد اما نباید دست خود را از اقداماتی که باعث کاهش جرم می‌شود کوتاه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها