مدیر کل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش البرز گفت: تا 30 بهمن ماه سال جاری 285 هزار دانش آموز البرزی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب و غرب کشور در قالب اردوهای راهیان نور بازدید کردند.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۹۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه اعزام دانش آموزان کشور به سفر راهیان نور در 22 مهرماه 96 به میزبانی استان البرز در کانون جوانان بسیج ناحیه امام حسن (ع) کرج برگزار شد، اظهارکرد: این برنامه ملی با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ و ارزش های دوران هشت سال دفاع مقدس به اجرا در می آید.

 285 هزار دانش آموز البرزی به اردوی راهیان نور اعزام شده اند


و ی بیان داشت: این اقدام فرهنگی در ایجاد روحیه معنویت و اخلاق در دانش آموزان نقش بسیار تاثیر گذاری دارد.

 
وی از اعزام کاروان های راهیان نور به عنوان یک حرکت نمادین در تداعی خاطرات و حماسه آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در اذهان عمومی یاد کرد و یاد آور شد: اجرای این برنامه مهم ملی به هر ایرانی یادآوری می کند که امنیت و آرامش جامعه سلامی ایران و جایگاه رفیع کشور در دنیا حاصل ایثار عزیزانی است که جانشان را فدای دین، انقلاب، وطن و ولایت کردند. 
رمضانی تصریح کرد: دانش آموزان ایران اسلامی با حضور در کربلای ایران بار دیگر با آرمان های امام راحل، شهدای گرانقدر و ولایت فقیه تجدید میثاق می کنند.

 
وی گفت: امسال دانش آموزان با حال و هوایی همانند اعزام های دوران هشت سال دفاع مقدس به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند تا بار دیگر شور حماسی- ولایتی دلاورمردان ایران زمین در اذهان تداعی گردد.


مدیر کل فرهنگی ، هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با همکاری تنگاتنگی که بین سپاه، بسیج و آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد، تلاش کرده ایم تا دانش آموزان در بهترین شرایط اسکان پیدا کنند و با اجرای برنامه های ویژه فرهنگی از مناطق عملیاتی جنوب ، شمالغرب و غرب کشور بازدید کنند.


رمضانی اضافه کرد: از آغاز سال تحصیلی 97-96 تا 30 بهمن ماه 115 هزار و 550 دانش آموز پسر و 144 هزار و 50 دختر از 5 هزار و 292 مدرسه به مقصد جنوب ، شماغرب و غرب کشور اعزام شده اند.


وی بیان کرد: این تعداد دانش آموز با 5 هزار و 280 اتوبوس به این سفر معنوی اعزام شدند.


وی تعداد فرهنگیان و عوامل اجرایی اردوهای راهیان نور دانش آموزان کشور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس را 5 هزار و 676 نفر مرد و 5 هزار و 353 نفر مرد ذکر کرد.


رمضانی در پایان به همراهی 1595 نفر مبلغ ، 2386 نفر مبلغه و 2 هزار و 862 راوی مرد و 877 نفر راوی زن در اردوهای راهیان نور انجام شده اشاره و افزود: مهمترین ره آور این سفر معنوی برای دانش آموزان عرق به خاک پاک میهن اسلامیمان ایران است که ملت ایران برای به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس آن هزاران شهید گرانقدر تقدیم کرده اند.


دل نوشته ها و حال و هوای دانش آموزان در بازگشت از سفر معنوی راهیان نور خواندنی ،زیبا و حماسی است.

ارسال نظرات