استاندار کردستان علام کرد؛

آمادگی تمام قد جهت هر گونه همکاری در توسعه کشاورزی را داریم

استاندار کردستان بر توسعه و ارتقای پتانسیل‌های کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: ما در استان تمام قد آماده هر گونه همکاری در جهت توسعه کشاورزی استان هستیم.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۵۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا در مراسم تجلیل از تولید کنندگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان اظهار کرد: در بحث آب به جد پیگیر گرفتن سهم مناسب آب برای استان هستیم و با حساس کردن این موضوع در بخش‌های مختلف دولت به دنبال بهره مندی استان از سهم بیشتری از اب استان هستیم.

مرادنیا با تاکید بر اینکه باید به سمت و سوی بیشترین بهره مندی از سهم آب حرکت کنیم، عنوان کرد: حداقل خواستە ما با توجە بە منابع سرشار آب استان بهرەمندی و رسیدن بە عدد ٦۳ هزار هکتار زمین‌های آبی است.

استاندار کردستان از افزوده شدن ۴ هزار هکتار به زمین‌های آبی استان از محل تخصیص آب‌های مرزی استان خبر داد و افزود: با قول مساعد مجری کشوری حوزە آب‌های مرزی وزارت جهاد کشاورزی سهم ۱۷ هزار هکتار زمین‌های آبی استان بە حدود ۲۱ هزار هکتار در کوتاە مدت خواهد رسید.

وی همچنین بر توسعه و ارتقای پتانسیل‌های کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: ما در استان تمام قد آماده هر گونه همکاری در جهت توسعه کشاورزی استان هستیم.

مرادنیا، با اشاره به جذب تسهیلات روستایی و اشتغال فراگیر اذعان کرد: ما بیش از سایر استان‌ها به جذب این اعتبارات نیاز داریم و نباید خود را با آن‌ها مقایسه کنیم بلکه باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم تا علاوه بر جذب اعتبارات اختصاصى استان، سهمى هم از ٣٠ درصد اعتبارات شناور کشورى حوزه اشتغال فراگیر، براى کردستان جذب کنیم.


وی خواستار جذب هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی و اشتغال فراگیر استان شد و افزود: با جذب این اعتبارات می‌توانیم در توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی اقدام کنیم.

مرادنیا از کشاورزان استان خواست از شیوه‌های نوین کشاورزی بهره بگیرند و اضافه کرد: استان ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی دارد که با بهره گیری از تسهیلات ارزان می‌توان بهترین فرصت را برای سرمایه گذاران ایجاد کرد.

استاندار کردستان همچنین گفت: در بخش کشاورزی استان باید تولید گندم را کم و به سمت تولید محصولات باغات دیم و گلخانه‌ها در جهت ارزش افزوده استان حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات ویژه روستایی را باید به پروژه هایى در حوزه توسعه باغات، شیلات و گلخانه تخصیص دهیم تا معرفى طرح و پرداخت‌ها تسریع شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات