داور بخش هنرهای نمایشی جشنواره ادبی هنری رویش با اشاره به ابعاد مختلف و برنامه‌های متنوع این جشنواره دانشجویی تصریح کرد: جشنواره رویش اقدامی مؤثر و اثربخش در تعالی فضای هنری و فرهنگی استان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۲۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید ناصر امامی ، با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ در پیشبرد و پیشرفت جامعه، اظهار داشت: دشمن تمامی امکانات رسانه‌ای و ابزار‌های هنری خود را برای ضربه به جامعه ما اثرگذاری بر فرهنگ کشور به کار گرفته است؛ لذا در این حوزه پیچیده جای کار بسیاری وجود دارد که از جشنواره رویش می‌توان به‌عنوان یکی از فعالیت‌های بارز در این راستا اشاره کرد.

این کارشناسی صاحب‌نام هنری استان در ادامه به اهمیت تبلیغات در حوزه رسانه و فعالیت‌های هنری تأکید کرد و افزود: عده‌ای تحت عنوان‌های روشنفکرانه دست به فعالیت‌های هم سو با دشمن می‌زنند.

امامی با اشاره به وظیفه خطیر اهالی هنر و رسانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز به انجام کار‌های فرهنگی در جامعه مشهود است و این نیاز روزبه‌روز در حال بیشتر احساس می‌شود.

رئیس اسبق حوزه هنری استان یزد با یادآوری این مسئله که در حال حاضر کار کردن در این عرصه کم‌ارزش‌تر از دهه‌های اول انقلاب نیست؛ افزود: هر چه جامعه جلوتر می‌رود کار کردن سخت‌تر شده و به همان نسبت اجر اخروی بیشتری دارد.

وی در ادامه به تکثیر گزاری جوانان انقلابی در حوزه فرهنگ تأکید کرد و اضافه کرد: خوشبختانه یا متأسفانه امکان تبلیغ در فضای مجازی فراهم است و همین‌طور که دشمن می‌تواند از این فضا استفاده کند ما نیز می‌توانیم در راستای پیشرفت و فرهنگ‌سازی در اجتماع از آن بهره‌مند شویم که این مهم باید موردتوجه جبهه انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

مشاور سابق استاندار یزد در امور هنری به‌سختی‌های کار هنری اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر کار هنری در چند جبهه جنگیدن است، کمبود امکانات و بودجه در همه عرصه‌ها و زمینه‌های فرهنگی دیده می‌شود؛ لیکن نمی‌توان پاداش آن را نادیده گرفت.

این کارشناس هنر‌های نمایشی در پایان با اشاره به لزوم جذب و دیده شدن کار‌های هنری اعم از تئاتر‌های خیابانی اذعان کرد: یکی از مباحث اصلی در تئاتر‌های خیابانی ایجاد اتمسفر خاص برای جذب تماشاچی است؛ لذا در راستای تحقق اهداف هنری باید حداکثر استفاده را از امکانات و شرایط موجود داشت.
ارسال نظرات