سعیدی کیا در گفتگو با بسیج:

کاهش نرخ بیکاری نقش موثری در بهبود اقتصادی دارد

محمد اسماعیل سعیدی کیا گفت:کاهش نرخ بیکاری و بازگشت اعتماد مردم و افزایش مصرف در اقتصاد نشانه هایی از بازگشت اقتصاد به شرایط عادی و خروج از رکود دیده می شود این در حالی است که رکود اقتصادی در کشورمان وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۹۳۴۰۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

محمد اسماعیل سعیدی کیا نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دوران بهبود اقتصادی بعد از بحران به دورانی گفته می شود که علائمی همچون کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد و بازگشت اعتماد مردم و افزایش مصرف در اقتصاد پدیدار شده و نشانه هایی از بازگشت اقتصاد به شرایط عادی و خروج از رکود دیده می شود این در حالی است که رکود اقتصادی در کشورمان وجود دارد. وی با بیان اینکه دوران بهبود و بازگشت اقتصاد به شرایط تعادلی جدید از مراحل بسیار حساس در برنامه ریزی هاي اقتصادی به شمار می رود افزود: سیاست های مقابله با بحران، خود می توانند تشدید کننده شرایط نامطلوب اقتصادی بوده و حتی در بخش های دیگر اقتصادی منجر به عدم تعادل شوند. همین امر، به پیچیده تر شدن و اهمیت برنامه ریزی بعد از بحران می افزاید.

وی در ادامه بیان داشت:  سیاستگذاران برای برون رفت از بحران اقتصادي سیاست های خاصی اتخاذ مي کنند تا بتوانند از عمیق تر شدن و سرایت بحران به دیگر بخش ها جلوگیری نمایند. اما با عبور از نقطه اوج بحران باید نگاهی متفاوت به شرایط اقتصادی داشت، زیرا در این مرحله سیاستگذاران باید به دنبال راه حلی برای برگرداندن اقتصاد به تعادل جدید و حرکت مجدد چرخ های تولیدی کشور باشند.

سعیدی کیا خاطرنشان کرد:  سیاست های اتخاذ شده  و همچنین محدودیت های دسترسی به اعتبارات از جانب بانك ها رکود اقتصادی به وجود آمده در کشورمان را تشدید کرده است.. بنابراین می بایست سیاست های اقتصادی به گونه اي اتخاذ شوند که بتوانند تعادلی سالم را در اقتصاد ایجاد نمایند. بحران مالی اخیر، کارآیی تئوری های اقتصاد بازار آزاد را زیر سؤال برده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار