خبرهای داغ:
دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با معرفی آثار برتر و تجلیل از پیشکسوتان و شعرای یک دهه اخیر شعر و ادب ترکی در تبریز به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۹۲
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹

دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر پایان یافت

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین با بیان اینکه مردم ایران زمین با هنر شعر و شاعری در طول تاریخ اندیشه ورزی کرده اند، گفت: در این عرصه همیشه ایمان به خدا و عشق به انسانیت به وفور یافت می شود.
محسن جوادی اظهار کرد: در آثار اغلب شعرا و ادبای ایرانی و فارسی زبان، عشق به فضیلت های اخلاقی با محوریت خداباوری مشاهده می شود که نشان دهنده ایمان قوی این هنرمندان عرصه ادب به خدای تعالی است.
وی با اشاره به ابیاتی از شعر استاد شهریار و با تاکید بر ایمان والا و اعتقادات راستین این شاعر نامی به اسلام و تشیع، گفت: نمی توان اثری از شاعران ایرانی پیدا کرد که در آن الهام از آیات قرآنی گرفته نشده باشد.
جوادی ، شعر ایرانی را همسو با تحولات اجتماعی و سیاسی و درک درست از درد و رنج جامعه ارزیابی کرد و افزود: شاعران سده های قبل و متاخر همواره همراه جامعه بوده و شعر نوین نیز بر اساس مضامینی در همین رابطه و تحولات جدید جامعه شکل گرفت.
در این جشنواره با اهدای سرو بلورین جشنواره از میرزاحسین کریمی مراغه ای، محمود دست پیش  متخلص به واله، حیدر عباسی متخلص به باریشماز، یدالله امینی  متخلص به مفتون امینی، اصغر فردی، ولی الله کلامی زنجانی و مرحوم حسین منزوی به عنوان شاعر، ادیب، منتقد و نویسنده آثار ترکی از آنان تجلیل شد.
هیات داوران این جشنواره برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این رویداد ادبی، از نشر مروارید به عنوان ناشر برگزیده کتاب شعر قدردانی کرد.

ارسال نظرات