بیش از 66 روز از زلزله شب یلدای کوهبنان سپری می‌شود، هنوز هم تعدادی از مردم مناطق زلزله‌زده این شهرستان در چادرها سکونت دارند.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۴۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، در حالی بیش از 66 روز از زلزله شب یلدای کوهبنان سپری می‌شود، هنوز هم تعدادی از مردم مناطق زلزله‌زده این شهرستان در چادرها سکونت دارند.

مردم کوهبنان در 4 روز گذشته شاهد ناپایداری‌های جوی و بارش رحمت الهی بودند که از طرفی خوشحالی مردم شهرستان را در پی داشت و از طرفی هم برخی از خانواده‌ها بدلیل مشکلات موجود از جمله جا و مکان برای نگهداری وسایل منزل، فراهم نبودن شرایط برای کار بنایی و... نگرانی دارند.

از صبح امروز مردم شهر کوهبنان در حالی شاهد نزول رحمت الهی بودند که روزهای گذشته گرد و خاک ناشی از آوار برداری مشکلاتی برای شهروندان در پی داشت البته تا این لحظه بارش باران در مناطق زلزله زده کوهبنان با شدت ادامه دارد.
با کمک سپاه، بسیج و دفتر امام جمعه و قرارگاه امام رضا علیه السلام

 کمک های مردمی از جاهای مختلف بین مردم زلزله زده کوهبنان توزیع شده است امید می‌رود تا چند هفته آینده بحث کانکس و مشکلات مردم در کوهبنان به سرانجام برسد.

با توجه به روزهای پایانی سال جا دارد که شهروندان کوهبنانی و روستاهای زلزله زده هر چه زودتر نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، اقدام جهت اخذ پروانه توسط شهرداری و دهیار‌ی‌ها و تهیه نقشه در نظام مهندسی و در نهایت تشکیل پرونده وام در بانک‌های عامل اقدام کنند تا از وام بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره بازسازی بهره‌مند شوند.

البته شرایط نامساعد جوی و سردی هوا باعث شده که طی روزهای گذشته کار بازسازی در مناطق زلزله‌زده کوهبنان روند کندی داشته باشد.

جا دارد خیرین با کمک‌های خود در راستای خرید کانکس و ساخت و ساز منازل مسکونی برای زنان سرپرست خانوار و مستاجرین کوهبنانی اقدام کنند.

 

ارسال نظرات