امام جمعه موقت درگز گفت: در آینده نه چندان دور با ورود طلاب به سطح شهرستان و روستا‌های اطراف، بخش عظیمی از مشکلات فرهنگی شهر که ناشی از کمبود روحانی است برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۳۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
حجت الاسلام حسین عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن بیان جملاتی در مورد شهدای گمنامی که به تازگی میهمان شهرستان درگز شده اند، گفت: خداوند متعال را بسیار شاکر هستیم که به واسطه حضور این شهدای گلگون کفن، حال و هوای جهاد و شهادت را در شهر ما زنده کرد؛ از خدا می‌خواهیم مرگ ما را شهادت در راه خودش قرار دهد.

وی با اشاره به تغییر و تحولات ساختمان حوزه علمیه درگز بیان کرد: مکان فعلی که در آن مستقر هستیم، از سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید و همزمان با تحصیل طلاب، اقدامات عمرانی مربوط به تکمیل فضای آن هم انجام می‌شد؛ امروز به لطف خدا ساخت تمام قسمت‌های ساختمان حوزه، جز نمای بیرونی آن به اتمام رسیده است.

مدیر حوزه علمیه درگز عنوان کرد: این مکان ظرفیت پذیرش ۲۵۰ طلبه را داشته و از تمام امکانات رفاهی، ورزشی، خوابگاهی و آموزشی برخوردار است.

حجت الاسلام عیدی ابراز کرد: در حال حاضر قریب به ۱۳۰ طلبه در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) درگز مشغول به تحصیل هستند که در آینده نه چندان دور با ورود این طلاب به سطح شهرستان و روستا‌های اطراف، بخش عظیمی از مشکلات فرهنگی شهر که ناشی از کمبود روحانی است برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در مورد اهمیت تحصیل در حوزه علمیه، تاکید کرد: پیش از اینکه گروه‌های انحرافی، فرزندان و جوان‌های شما را احاطه کنند، آن‌ها را به راه راست هدایت کرده و علم دین را به آن‌ها بیاموزید، در غیر اینصورت، دشمن فرزندان شما را در اختیار خودش قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت درگز اظهار کرد: بحث طلبه شدن و خدمت به دین آنقدر مهم و با ارزش است که ائمه اطهار علیهم السلام، علمای دین را مرزبان‌های اسلام خوانده اند؛ همانطور که از روایات بر می‌آید، مقصد فقط طلبه شدن نیست، بلکه هدف اصلی هدایت جامعه است.

حجت الاسلام عیدی ضمن گلایه از برخی افراد که نسبت به کمبود روحانی در شهر اعتراض می‌کنند، تصریح کرد: مساله طلبگی و تحصیل علم دین ابتدا باید در خانواده‌ها مطرح شده و پدر و مادر‌ها فرزندان خود را به این امر تشویق کنند، این در حالی است که بعضی از افراد از نعمت چندین فرزند بهره‌مند هستند؛ اما هیچ یک از آن‌ها را برای فراگیری دروس دینی به حوزه علمیه نفرستاده اند.

وی عنوان کرد: هیچ اجباری وجود ندارد که تمام طلاب باید درجات عالی علم را طی کرده و جزو علما و فقهای طراز اول کشور شوند؛ عده‌ای از طلاب با فراگیری علوم دین در سطح بسیار خوب، شروع به تولید علم کرده و عده‌ای در خدمت توزیع علم قرار گرفته و تبلیغ دین را انجام می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه درگز تشریح کرد: حداقلی‌ترین برکت طلبه شدن این است که تمام طلاب، عامل به احکام دین خواهند شد و از انجام واجباتی همچون نماز صبح غفلت نمی‌ورزند؛ این مساله به خودی خود همت والایی نیاز دارد که خوشبختانه این فضیلت اخلاقی از همان ابتدای ورود طلاب به حوزه در آن‌ها نهادینه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام در حوزه علمیه درگز از بهمن سال جاری آغاز شده و تا ۳۰ فروردین سال آینده در دو بخش خواهران و برادران و دو مقطع نهم و دیپلم ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها