مدیرکل گمرکات استان مرکزی خبر داد

افزایش بیش از 40 درصد واردات و صادرات از گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در 11 ماهه سال جاری گمرکات استان مرکزی در حوزه صادرات رشد 45 درصدی و در حوزه واردات رشد 43 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۲۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

میراشرفی مدیرکل گمرکات استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به وضعیت گمرکات استان در 11 ماهه نخست امسال گفت: تا پایان 28 بهمن‌ماه امسال در بحث صادرات 861 میلیون دلار صادرات کالا از گمرکات استان(اراک، ساوه و زرندیه) داشته‌ایم.

وی افزود: باتوجه به صادرات 591 میلیون دلاری صادرات در 11 ماهه سال گذشته، میزان صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 45 درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی یکی از دلایل این رشد را استقرار گمرک تخصصی فرآورده های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه دانست و تصریح کرد: بیشترین صادرات استان در حوزه صنعت، محصولات پتروشیمی، معدن و کشاورزی است البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

میراشرفی به بحث واردات در مدت مذکور اشاره کرد و گفت: 352 میلیون دلار واردات کالا از گمرکات استان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه از رشد 43 درصدی برخوردار بوده و بیشتر هم کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه خطوط تولید بوده است.

وی با بیان اینکه گمرکات استان مرکزی جزو 10 گمرک برتر صادراتی کشور محسوب می‌شود، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری به مرز یک میلیارد دلاری صادرات دست پیدا کنیم.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی یادآور شد: سال گذشته درآمدهای گمرکی کشور برای اولین سال نه تنها محقق شد بلکه بیش از 40 تا 50 درصد افزایش درآمد داشتیم که یکی از نتایج استقرار سامانه‌های الکترونیکی در گمرکات استان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات