خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند عنوان کرد

پیام یادواره‌های شهدا صیانت خانواده‌ها از مفاسد اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه

امام جمعه نهاوند گفت: پیام یادواره‌های شهدا صیانت خانواده‌ها از مفاسد اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و رسالت و مسئولیت حوزه علمیه خواهران در این زمینه از همه بیشتر است.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۶۶
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

پیام یادواره‌های شهدا صیانت خانواده‌ها از مفاسد اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی در جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در اولین یادواره 15 طلبه شهیده کشور که در مصلی شهر نهاوند برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تقدیر از حضور پرشور مردم اظهار داشت: از اینکه خواهران در حوزه علمیه شهرستان نهاوند این کار ارزشمند را انجام داده‌اند کمال تشکر را دارم .

وی با بیان اینکه قرآن برخی از بانوان را به عنوان الگو خانواده معرفی می‌کند، افزود: این بانوان شهیده می‌توانند امروز الگوی خانواده‌ها باشند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه این زنان یک خصوصیات و رفتاری داشته‌اند که قرآن به عنوان الگو آنها را معرفی کرده است، گفت: در روایتی که از پیغمبر(ص) وجود دارد ایشان می‌فرماید بهترین زن‌های بهشتی چهار نفر هستند، خدیجه همسر پیغمبر(ص)، فاطمه بنت محمد(ص)، مریم بنت عمران و آسیه.

وی ادامه داد: چرا این چهار زن به عنوان افضل نساء اهل جنت آمده اند، بیان داشت: این چهار زن در ایمان به یقین رسیده‌اند، دارای عفاف و حجاب بوده‌اند، در راه خدا با جان و مال خود جهاد کرده‌اند، عبادت خالصانه داشته‌اند و در راه خدا و ولایت سختی‌ها را تحمل کرده‌اند بنابراین اگر می‌خواهیم دنیا و آخرتمان از دست شیاطین نجات پیدا کند باید ما نیز به این راه‌ها برویم.

مغیثی با بیان اینکه اگر نهاد خانواده به مخاطره بیافتد امنیت جامعه به مخاطره می‌افتد، ابراز داشت: باید به این مهم توجه داشته باشیم و در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه آدم‌هایی که از خانواده بریده باشند دنبال آشوب می‌گردند، گفت: پیام این یادواره صیانت خانواده‌ها از مفاسد اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و رسالت و مسئولیت حوزه علمیه خواهران در این زمینه از همه بیشتر است.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه پیام این یادواره‌ها دفاع از ولایت است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم از این الگوها حمایت کنیم و ادامه‌دهنده راه آنها باشیم باید در نماز، عفاف و حجاب، روابط اجتماعی و روابط خانوادگی خود و در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته باشیم و از سختی‌های پیش رو نترسیم و ادامه دهنده راه امام(ره) و شهدا باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات