بسیاری از آگهی‌های استخدام که در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد جعلی بوده و از سوی مجرمان سایبری با اهداف خاص انتشار یافته است.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۴۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي شهرستان ابهر از شناسایی شخصی که با درج آگهی استخدام در شبکه‌های اجتماعی پس از تحصیل مشخصات کاربران اقدام به سوء استفاده از آنها می‌نمود خبر داد و گفت: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که اطلاعات کامل خود را در هیچ سایتی وارد نکنند.

سرهنگ مرسلی افزود: درپی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت و برابر اظهار شاکیه، فردی ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به بهانه آگهی استخدام پس از جلب اعتماد و تحصیل عکس خصوصی و مشخصات سجلی و آدرس شاکیه، از وی درخواست رابطه مشروع  می‌نماید.

وی اظهار داشت: با اقدامات فني و پي جويي‌هاي پليسي صورت گرفته توسط كارشناسان پليس فتا شهرستان ابهر پيرامون موضوع پرونده‌، متهم به هویت ‌معلوم ساکن شهرستان ابهر  شناسایی گردید.

فرمانده انتظامي شهرستان ابهر تصریح کرد: با هماهنگی قضایی نسبت به جلب وی اقدام و ادله جرم همراه متهم نیز توقیف و به پلیس فتا شهرستان ابهر دلالت شد‌.

سرهنگ مرسلی افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده ومسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند. ولی در مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوري شده از سوي کارشناسان، لب به اعتراف گشوده و به بزه ارتکابی معترف شد.

وی اظهار داشت: متهم در اظهارات خود بیان داشت از یکسال پیش در اکثر شبکه‌های اجتماعی عضو می‌باشد و با درج آگهی استخدام در شبکه اجتماعی پس از تحصیل عکس‌های خصوصی و مشخصات کاربران و اطمینان از مونث بودن آنها با طرح و نقشه قبلی اقدام به سوء استفاده از آنها می‌نمود.

فرمانده انتظامي شهرستان ابهر گفت: متهم در اظهارات خود به ارتباط و سوء استفاده از بیش از 10 نفر و گرفتن مشخصات و عکسهای خصوصی بیش از 20 نفر نیز از این طریق اعتراف نمود.

سرهنگ مرسلی افزود: بسیاری از آگهی‌های استخدام که در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد جعلی بوده و از سوی مجرمان سایبری با اهداف خاص انتشار یافته است، لذا کاربران باید دقت کنند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

وی اظهار داشت: در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی اقدام به هتك حیثیت و نشر اكاذیب علیه همدیگر نمایند، طبق ماده ۱۷ قانوم جرایم رایانه ای این عمل جرم بوده وبا آنها برخورد می‌شود‌.

فرمانده انتظامي شهرستان ابهر در پایان بر ضرورت ارتقاء ضریب امنیتی سیستم‌های کاربران تاکید کرد و گفت: کاربران و شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش نمایند

ارسال نظرات