خبرهای داغ:
انقلابی ماندن هنر است، به راه امام و شهدا بازگردیم.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۴۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سوال 1- فرض کنید شما به عنوان مدیر یک شرکت خصولتی مثل زغالسنگ البرز شرقی شاهرود و یا هر جای دیگر شبیه آن جا انتخاب شده اید. هیات مدیره به درست یا غلط به شما پیشنهاد می نماید منزلی را با پرداخت مبلغ رهنی برابر چند صد میلیون برای اسکان شما در یکی از خیابان های بالاشهر شاهرود تهیه نماید. شما چه می کنید؟
الف- ترجیح می دهم به همراه فرزندان و خانواده ام در یکی از سکونت گاه هایی که در ابتدای انقلاب در نزدیکی معادن برای اسکان کارکنان ساخته شده بود مستقر شوم تا ضمن آشنایی مستقیم با آلام و سختی های زندگی معدنکاران بهتر بتوانم در جهت کاستن از درد هایشان و افزایش رفاه زندگیشان و بالا بردن بهره وری مجموعه ام گام بردارم و نشان دهم در یک حکومت انقلابی فرقی بین مدیر و کارگر وجود ندارد.
ب- در یکی از منازل سازمانی مجتمع البرز شرقی ساکن می شوم.
ج- مگر خون من رنگین تر از بقیه پرسنل است؟ با حقوق خود خانه ای تهیه می کنم و در آن ساکن می شوم و از هیات مدیره می خواهم مبلغی را که برای تهیه مسکن من در نظر گرفته بودند صرف بهبود ایمنی معادن کنند.
د-سریعا قبول می کنم و به منزل مورد نظر اسباب کشی می نمایم.
سوال 2- فرض نمایید یکی از بزرگان شهر از شما می خواهد با توجه به این که شرکت شما خصولتی است و مشمول قوانین استخدامی کشور نمی شود فرزندش که هنوز در حال تحصیل در دانشگاه آزاد است استخدام نمایید؛ شما چه می کنید؟
الف-بدون این که توهینی به ایشان بنمایم در نهایت ادب عرض می کنم: در حالی که در خانه هر کدام از کارگران بازنشسته و فعلی معادن، حداقل یک جوان تحصیل کرده بیکار حضور دارد، استخدام آقازاده شما را بر خلاف منویاتی می دانم که راجع به حکومت عدل علی از منابر خودتان شنیده ام و جسارتا در این شرایط حقوقی که به فرزند شما پرداخت خواهد شد، بدون رضایت صاحبان حق و حرام خواهد بود.
ب- مقدمات یک آزمون استخدامی را فراهم می کنم و از همه متقاضیان و ایضا فرزند ایشان می خواهم در شرایطی برابر در آزمون شرکت نمایند تا با توجه به محدودیت جذب نیرو؛ حداقل شایسته تر ها را جذب نماییم.
ج-فرزند ایشان را استخدام می کنم ولی او را به مانند خیل کارگران تحصیل کرده ای که در معادن مشغول کار هستند راهی قسمت استخراج می کنم تا در صورت دوام آوردن و نشان دادن شایستگی ها به تدریج مدارج ترقی را بر اساس توانایی های خودش و نه "ژن خوبش" طی نماید.
د- سریعا او را استخدام می کنم و در قسمت اداری پست قابل قبولی به ایشان می دهم. زیرا پدر بزرگوارشان در جای دیگر به درد من خواهند خورد.
سوال 3- فرض کنید شما جانباز؛ خانواده شهید و یا ایثارگری هستید که از بازنشسته شده اید ولی طی تماسی از شرکت به شما می گویند قانون به ما اجازه داده شما را مجددا به کار گیری نماییم. شما چه می کنید؟
الف- ناراحت می شوم. زیرا جامعه ای که شدیدا دست به گریبان بیکاری تحصیل کردگانش است چرا باید بازنشسته ها را مجددا دعوت به کار نماید. با وجود همه تنگناهای زندگی این پیشنهاد را رد می نمایم و به عنوان کسی که خود را صاحب سهمی هرچند کوچک در انقلاب می داند؛ تمام تلاش خود را برای لغو و مقابله با این قانون نا عادلانه انجام خواهم داد.
ب-ترجیح می دهم یکی از فرزندانم که علیرغم تحصیلات دانشگاهی در خانه بیکار است استخدام شود. زیرا هم با انگیزه تر است هم نیاز دارد زندگی مستقل خود را شکل دهد.
ج- ترجیح می دهم باقی عمر خود را با قناعت در کنار خانواده صرف نمایم تا این که نگاه حسرت بار جوانان بیکار را دنبال زندگی خود ببینم.
د-سریعا قبول می کنم و دوباره با رفقا دور هم جمع می شویم. یک آب باریکه جدید در این دوره زمانه نیاز خواهد شد. به عبارت دیگر یک مو از خرس کندن غنیمت است.
سوال 4- فرض کنید شما مدیریک اداره دولتی مثل اداره تامین اجتماعی شاهرود و یا هرجای دیگر شبیه آن بوده اید و اخیرا بازنشسته شده اید. شرکت البرز شرقی می خواهد بنابر دلایلی که خود می داند شما را مجددا به کار گیری کند. چه می کنید؟
الف- تشکر می کنم. ترجیح می دهم جوان تر ها سر کار بیایند اما به عنوان یک مدیر باتجربه نظام همه تجربیاتم را در جهت حل مشکلات شهرم به رایگان در اختیار دستگاه ها می گذارم.
ب-تشکر می کنم. ولی ترجیح می دهم با توجه به حقوق خوب بازنشستگی که می گیرم در خدمت خانواده باشم.
ج-قبول می کنم و با حق مشاوره ای متعارف تلاش می کنم خدمتی به این مجموعه و پرسنل زحمت کش آن بنمایم و اندکی از آلامشان بکاهم.
د- به شرط واریز حق مشاوره ای چند میلیونی قبول می نمایم ولی به مدیران مجموعه قول می دهم با توجه به آشناییم به قوانین کار و تامین اجتماعی و راه های دور زدن آن چندین برابر آن را در دعاوی که با کارگران دارند به جیبشان برگردانم.
سوال 5- آیا شما عمل کسانی را که گزینه "د" را در چهار پرسش بالا انتخاب کرده اند به پای انقلاب؛ نظام؛ شهدا و اسلام می گذارید؟
الف- خیر.این افراد در اولین فرصت باید از کار معلق شوند زیرا ذات انقلابی گری با این موارد سازگار نیست. این ها حلقه بسیار کوچکی هستند که با هشیاری جوانان انفلابی و دلسوز به زودی از سیستم زدوده خواهند شد. حضرت امیر با هیچ کس در ریخت و پاش بیت المال مسامحه نمی فرمود در حالی که در حکومت ایشان هم گروهی از کارگزاران غرق در اشرافی گری و ظلم شده بودند. باید با تمام توان با این نوع از مدیریت مبارزه کرد.
ب- خیر ولی چرا مسئولین برخوردی نمی کنند
ج-بله. مگر برخورد با این موارد در شهرستان های کوچک چه پیچیدگی دارد که کسی برخورد نمی نماید. پس این نشان می دهد یک جای سیستم ایراد دارد و مسئولین پست های مدیرتی خودشان را فرصتی برای خدمت نمی دانند بلکه غنیمتی می دانند که باید همه جوره از آن استفاده نمایند.
د- خیر. چون امر غیر قانونی رخ نداده است. شیوه مدیریت مدرن این گونه حکم می کند و این ها چیزی جز حواشی که با آن ذهن جامعه را مشوش می نمایید نیست. و باید با شما به شدیدترین وجه ممکن برخورد شود.
آزمون به پایان رسید. اگر پاسخ شما در تمامی پنج پرسش مطرح شده گزینه "الف" بود؛ نشان دهنده آن است که شما همچنان در "راه امام و شهدا" سیر می نمایید و اگر جوان هستید در صورت به کار گیری ذخیره ای برای انقلاب مستضعفین خواهید بود. اما اگر گزینه انتخابی شما گزینه "د" است متاسفانه باید عرض کنم شما رفوزه شده اید و اگر مشغول مدیریت در جایی هستید برادرانه به شما پیشنهاد می نمایم همین امروز استعفا دهید. زیرا امثال شما هستند که باعث "عذر خواهی مقام معظم رهبری در بحث عدم موفقیت انقلاب در برقراری عدالت" شده اند. اگر هم جوان هستید و هنوز وارد سیستم نشده اید شغل های زیادی در جامعه است که می توانید با انتخاب آن ها پول بیشتری به دست آورید. اجازه بدهید این کرسی ها به کسانی برسد که از صمیم قلب گزینه "الف" را برگزیده اند.
نویینده: علیرضا اسلامی_ فعال رسانه ای
ارسال نظرات
پر بیننده ها