استاندار زنجان:

عدم تعریف صحیح از محیط زیست، توسعه، تولید و صنعت در کشور

تعریف صحیحی از هیچکدام از بخش ‌های محیط زیست، توسعه، تولید و صنعت در کشور، ارائه نشده است، زمانی می ‌توان به تعریف صحیحی از توسعه دست یافت که تولید، صنعت، انسان و حیات وحش در کنار هم زندگی کنند.
کد خبر: ۸۹۹۳۲۲۴
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،‌ استاندار زنجان در جلسه کارگروه آمایش سرزمین استان، گفت: مطالعه دقیق، برنامه‌ ریزی و اجرای صحیح آمایش سرزمین، مسیر توسعه کشور است.

اسداله درویش امیری افزود: مسیر نجات و توسعه کشور، مطالعه دقیق و استفاده صحیح از ظرفیت و امکانات کشور بر مبنای آمایش سرزمین است و برنامه‌ ریزی و اجرای دقیق و صحیح نیز گام ‌های بعدی در این راستا است؛ چرا که اگر اجرای دقیق و صحیحی در این خصوص وجود نداشته باشد، مشخص می‌ شود که دو مرحله قبلی یعنی مطالعه و برنامه ‌ریزی به درستی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: نحوه مدیریت در دنیا به‌ گونه‌ ای است که آنچه مورد مطالعه قرار می ‌گیرد، ملاک تصمیم ‌گیری است.

استاندار زنجان تصریح کرد: همه برنامه ‌های اجرایی باید دارای پیوست محیط زیستی و اجتماعی و البته توسعه اقتصادی باشد؛ چرا که کشورهای توسعه ‌یافته بر مبنای آمایش سرزمین، حرکت کرده و به نتیجه مطلوبی نیز رسیده‌ اند.

اسداله درویش امیری افزود: این کشورها با اجرای برنامه های آمایش سرزمین و در همه بخش ‌های تولید، به استانداردهای قابل قبولی دست پیدا کرده ‌اند؛ این در حالی است که هنوز بخش‌ های مختلف در کشور مانند تولید، صنعت و کشاورزی، به دنبال تقسیم محدوده سرزمین‌ ها بین خود هستند.

وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که ایران نمی‌ تواند نقش جدی در بازارهای جهانی داشته باشد، روند نادرست تولید محصولات در بخش ‌های مختلف است.

استاندار زنجان گفت: در برخی کشورها همانند برزیل، 2 میلیون قطعه مرغ از یک واحد مرغداری، خارج می ‌شود که اختلاف وزن آنها حداکثر 10 درصد است، در حالی که در ایران از یک واحد مرغداری که 20 هزار قطعه مرغ تولید می ‌شود، وزن ‌های متفاوت با اختلافات فراوانی وجود دارد.

اسداله درویش امیری افزود: تمام سرزمین استان و کشور، جزء محور محیط زیست بوده و همه سرزمین برای توسعه و تولید است که باید با هم و در کنار هم دیده شوند،به عنوان مثال شاهد هستیم که در برخی مراکز شهر کشورهای توسعه ‌یافته، کارخانه آسفالت وجود دارد، اما این کارخانه به ‌گونه‌ ای طراحی و ساخته شده که در فاصله نزدیک این گونه واحدها، علائم وجود آن احساس نمی ‌شود و یا بزرگترین واحد تولید فولاد در نزدیکی شهر چلیابینسک کشور روسیه قرار گرفته که بیش از 2 هزار نفر کارگر در آن مشغول هستند.

وی اظهار داشت: حیات وحش نیز در کشورهای توسعه‌ یافته در داخل شهرهاست، برای مثال حیات وحشی به مساحت 2 هزار هکتار در نزدیکی پایتخت کشور کنیا قرار دارد که گونه‌ های مختلف جانوری در آن وجود داشته و مردم به راحتی می ‌توانند از آن بازدید کنند که این امر، نوعی حمایت از حیات وحش و محیط زیست محسوب می‌ شود.

استاندار زنجان گفت: تعریف صحیحی از هیچکدام از بخش ‌های محیط زیست، توسعه، تولید و صنعت در کشور، ارائه نشده است و متاسفانه در ایران، برنامه ‌ای برای هیچکدام از این بخش ‌ها وجود نداشته و فرهنگ مربوط به آنها نیز نهادینه نشده است، لذا زمانی می ‌توان به تعریف صحیحی از توسعه دست یافت که تولید، صنعت، انسان و حیات وحش در کنار هم زندگی کنند.

 

  

ارسال نظرات
آخرین اخبار