خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت: یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی، تثبیت قیمت ارز در بازار است. نوسانات موجود در بازار ارز، زمینه ی نابسامانی در امر تولید، عرضه و مصرف کالا را فراهم می سازد.
کد خبر: ۸۹۹۳۱۳۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
 جواد عقیلی پور، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، به نقش دولت در مواردی همچون تثبیت نرخ ارز، اشتغال زایی، ثبات قیمت ها، اصلاح ساختار دولتی، و به نقش مردم در مدیریت مصرف، قناعت، تولید ثروت حلال و ترجیح کالای ایرانی بر کالای خارجی اشاره کرد و این موارد را از مهم ترین عوامل تحقق اهداف اقتصادمقاومتی دانست.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط امروز اقتصاد ایران، بزرگ ترین رسالت را دارد افزود: هریک از سیاست هایش از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، زمینه ی فرصت ها به شدت بالاست و نیاز به هوشمندی و دقت خاصی از ناحیه ی دولت احساس می شود.

عقیلی پور با بیان اینکه یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی تثبیت قیمت ارز در بازار است عنوان داشت: نوسانات موجود در بازار ارز، زمینه ی نابسامانی در امر تولید، عرضه و مصرف کالا را فراهم می سازد و دریک جمله بازار را دچار اختلال می کند.

وی بیان داشت: از این رو دولت به عنوان اصلی ترین مقام تصمیم گیری در سیاست های مالی و ارزی کشور می تواند بخش قابل توجهی از نوسانات موجود در بازار ارز را با تدابیر پیشگیرانه و اتخاذ سیاست های مناسب به حداقل رسانده تا درآینده اقتصاد کشور دچار شوک های شدید ناشی از اتخاذ تدابیر سطحی و زودگذر نشود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی افزود: توزیع مناسب و به اندازه ی ارز به بازار، توجه به صنایع و مایحتاج عمومی مردم، در اولویت قرار گرفتن اخذ ارز مورد نیاز، تعیین نرخ مرجع مناسب باتوجه به شرایط بازار و... می تواند بخشی از تدابیر دوراندیشانه ی دولت درکنترل قیمت و بازار ارز محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است بخش های تاثیرگذار بر بازار، با اعتماد به نظرات کارشناسان دلسوز اقتصادی، زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان شاه کلید عبور کشتی نظام از حوادث پیش روی خود، بیش از پیش فراهم نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها