خبرهای داغ:
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: صبح امروز 135 نفر از دانش آموز دختر و عوامل اجرایی به مناطق هشت سال دفاع مقدس جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۹۵
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، عبدالرضا حیدری صبح امروز درمراسم اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی دختران هدف اصلی حضوردانش آموزان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را  آشنایی نسل جوان ما با فرهنگ دفاع مقدس عنوان و اظهارداشت: احیای روحیه ایثار ، شهادت و مظلومیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از دیگر اهداف این سفر زیارتی است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان ما انتقال پیدا کند چراکه دانش آموزان نیازمند تجربیات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کنونی هستند.

وی ادامه داد:  انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بهترین بستر در این سفر زیارتی و معنوی برای دانش آموزان می باشد.

حیدری با اشاره به اینکه تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهدا یکی دیگر از اهداف راهیان نور است، افزود: این دانش آموزان از یادمان ها در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس مانند مسجد خرمشهر، هویزه، شلمچه و طلائیه بازدید و بهره معنوی وکافی را خواهندبرد.

وی با اشاره به اینکه این سفر زیارتی به مدت 5روز برگزار می شود، افزود: در این مرحله 135 نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند که از این تعداد 118 دانش آموز دختر و ما بقی عوامل اجرایی هستند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته اعزام دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی خوزستان را داشته ایم  تصریح کرد: این مرحله سوم اعزام دانش آموزان در بیرجند است .

وی ادامه داد: در مرحله نخست 4 کاروان در قالب دو کاروان دختران و یک کاروان پسر و در مرحله سوم هم یک کاروان دختر را به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام داشتیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه  این آخرین مرحله اعزام دانش آموزان در سال جاری است گفت: در این اعزام دانش آموزان در قالب سه دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه  در هر اتوبوس یک راوی، یک روحانی و مسؤول کاروان حضور دارد، افزود: حضور راوی در هر اتوبوس راهیان نور در مسیرهای راهیان نور به منظور بهره بردن دانش آموزان از تجربیات راویان که خود زمانی در جبهه های حق علیه باطل بوده اند است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند بیان کرد: حضور یک روحانی در هر اتوبوس به سبب پرسیدن شبهات اعتقادی و دینی دانش آموزان در مسیر راه است.

حیدری یادآور شد: در مرحله نخست 202 نفر دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب کشور  اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه  در سال جاری در مجموع 339 نفر دانش آموز پسربه مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس جنوب اعزام شده اند، افزود: در مرحله دوم 135 نفر دانش آموز دختر و در مرحله سوم نیز 118 دانش آموز دختر به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام شده اند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند  از اعزام کاروان های راهیان نور محلات در اواخر اسفندماه خبر داد و گفت: این کاروان ها از 26 اسفند ماه تا 13 فرودین ماه اعزام می شوند.

 وی با بیان اینکه هزینه کاروانی راهیان نور زیاد است، گفت:  افراد می توانند هم به صورت کاروانی و یا خودروهای  شخصی خود در راهیان نور حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: علاقمندان برای حضور در راهیان نور می توانند برای ثبت نام به پایگاه های مقاومت بسج محلات، حوزه مقاومت بسیج و یا نواحی بسیج سپاه حضور پیدا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها