۱۸۰۰ نفر از مردم محروم، بی‌بضاعت و کم‌بضاعت به همت مجموعه خیریه خادمان گمنام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و با مشارکت معاونت امداد مستضعفین آستان قدس رضوی در قالب کاروانی از دورترین نقاط کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۵۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، این کاروان زیارتی از مناطق محروم استان‌های مرزی کشور و سایر استان‌ها نظیر بندرعباس، مازندران، گیلان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، قم، مرکزی، اصفهان، و حومه تهران به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

عاشوری، مسئول این کاروان در رابطه با حرکت خداپسندانه خیرین عنوان کرد: این فعالیت خیر سی سال پیش با اعزام یک خانواده به صورت رایگان آغاز شد و اکنون تعداد افراد اعزامی به ۱۸۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: کاروان یاد شده به مدت یک هفته از پنجم اسفندماه جاری وارد مشهد شده و تا دوازدهم در ۲۵ مرکز اقامتی نزدیک به هم و حسینیه اتفاقیون مشهد مقدس اقامت داشته و از زیارت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) حظّ معنوی می‌برند و پس از آن به محل زندگی خود بازمی‌گردند.

به گفته‌ی وی تمام امکانات و خدمات تغذیه و بهداشت و درمان این گروه در حسینیه اتفاقیون تجمیع و فراهم شده است و اقلامی نظیر چادر، البسه، کفش و... به‌عنوان هدیه و سوغات به این زائران اعطاء خواهد شد.

وی گفت: اقوام مختلف حاضر در این کاروان با لباس محلی قوم خود به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

عاشوری در خصوص چگونگی شناسایی این افراد بیان کرد: این اشخاص توسط گروه‌های جهادی و بسیجی اعزام شده به مناطق محروم به‌ویژه در نقاط مرزی کشور شناسایی و با توجه به سهمیه‌بندی‌ها و بودجه تأمین شده از سوی خیّرین از درب منزل به زیارت این مکان مقدس دعوت می‌شوند.

گفتنی است؛ این کاروان در مدت اقامت خود در مشهد مقدس طی یک هفته مهمان خوان نعمت امام رضا (ع) در مهمانسرای حضرت خواهند بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها