برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن توسط اداره کل اوقاف و ارشاد اسلامی استان در نشستی مشترک اعلام شد.
کد خبر: ۸۹۹۳۰۳۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صالحی صبح یکشنبه در نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه هم‌افزایی میان این دو اداره کل برای برگزاری این برنامه مهم قرآنی انجام‌شده است، اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر برنامه‌های قرآنی مفصلی به‌صورت جداگانه انجام می‌شد اما بر اساس تصمیم وزارت ارشاد امسال این برنامه به‌صورت مشترک برگزار می‌شود.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در استان البرز برگزار می‌شود

وی ضمن ابراز خرسندی از این برنامه مشترک و همکاری مطلوب اداره کل ارشاد اسلامی استان، گفت: آزمون قرآنی ثمره برگزاری کلاس‌های قرآنی است، آزمون کتبی دهم اسفندماه و آزمون شفاهی نیز دوازدهم تا هجدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

ناصر مقدم مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری با هم‌افزایی و همفکری دو دستگاه فرهنگی و قرآنی کشور ازلحاظ کمی و کیفی پیشرفت‌های خوبی حاصل‌شده است، گفت: وزارت ارشاد فعالیت‌های زیادی در حوزه دینی و قرآنی انجام می‌دهند اما معاونت قرآن و عترت و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مجموعه‌هایی هستند که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی بابیان اینکه علاوه بر این دو، ادارات اوقاف و امور خیریه نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: امسال این آزمون در هفت شهرستان استان برگزار می‌شود. آزمون در همه حوزه‌ها به‌صورت کتبی و شفاهی انجام می‌شود.

مقدم بابیان اینکه در آزمون امسال ۸ هزار و ۷۳۷ نفر شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۹۷۲ نفر خانم و ۲ هزار و ۷۶۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند، که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی شرکت‌کنندگان هستیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: ۴ هزار و ۱۶۲ نفر در مؤسسات قرآن و عترت اداره کل ارشاد و تعداد ۳ هزار و ۹۶۱ نفر در اداره ارشاد و بقاع متبرکه ثبت‌نام کرده‌اند همچنین ۶۱۳ نفر نیز به‌صورت آزاد شرکت کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها