سفره‌های آب زیر زمینی کاهش پیدا کرده است

مدير عامل آبفاي استان مازندران گفت: سفره‌هاي اب‌هاي زير زميني کاهش پيدا کرده و کيفيت اب رو به شوري و نيترات و آهن پيش ميرود.
کد خبر: ۸۹۹۲۹۲۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، ذبیح الله ذاکری در آیین افتتاحیه آب شیرین کن گلوگاه با اشاره به کاهش سفره‌های آب زیر زمینی، بر لزوم استفاده از آبهای سطحی به عنوان منابع پایدار تامین آب تاکید و تصریح کرد: در همین راستا در شهرهای ساری، بابل و رامسر ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه از آبهای سطحی استفاده می شود.

وی افزود: با توجه به وجود خشکسالی، ذخایر سفره های آب زیرزمینی کاهش یافته و کیفیت آب به سمت شوری، وجود آهن و نیترات پیش میرود که سعی داریم با اجرای طرح‌های مختلف کیفیت آب را ارتقا دهیم.

مدیر عامل آبفای استان مازندران گفت:  سفره‌های اب های زیر زمینی کاهش پیدا کرده و کیفیت اب رو به شوری و نیترات و اهن پیش میرود.

وی بیان کرد: سه شهر بهشهر، نکا، گلوگاه در اسفند ماه کلنگ اجرای طرحهای فاضلاب با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان به زمین زده می شود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده، ۴ شهر نور، ایزد شهر، رویان و فریدونکنار در بودجه سال ۹۷ برای حل فاضلاب پیش بینی شده است.

ذاکری تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای نوشهر، چالوس، بابل، بابلسر و ساری ۲۵ میلیارد تومان از فاینانس جاری بهره مند شدیم.

مدیر عامل آبفای استان مازندران افزود: در حال حاضر ۱۳ درصد جمعیت استان از طرحهای فاضلاب برخوردار هستند که برای افزایش این میزان پیش بینی‌های لازم اخذ و درحال انجام است.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های فاضلاب در ۵ شهر مازندران از ۲۸۱ میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی استفاده می‌شود.

این مسئول به اجرای طرح آب شیرین کن در شهر گلوگاه اشاره و تصریح کرد: این طرح به منظور ارتقای کیفی آب شرب و بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی با فرایند اسمز معکوس(RO) و ظرفیت شیرین سازی آب ۵۴۵۰ متر مکعب در شبانه روز با هزینه ۴۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار