سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج از تاسیس سازمانی جدید در شهرداری سنندج برای ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم خبر داد و گفت: ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم شهری از مهم‌ترین اهداف تشکیل این سازمان است.
کد خبر: ۸۹۹۲۹۱۹
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالسلام سپهر در مراسم معارفه سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم، اظهار کرد: بسیاری از مشاغل شهری به دلیل عدم ساماندهی مناسب و همچنین وجود صنوف مزاحم در سطح شهر‌ها همواره مشکلات فراوانی برای شهروندان در سطح شهر‌ها بوجود آورده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: بر اساس چارت جدید که از سوی سازمان شهرداری‌ها به این شهرداری ابلاغ شده، سازمانی جدید تحت عنوان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در این شهرداری فعالیت خود راشروع کرده است.

سپهر ادامه داد: ایجاد، بهره برداری و نگهداری میادین مرکزی میوه و تره بار، بهره برداری و توسعه میدان‌ها و بازار‌های ثابت و محله‌ای عرصه محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، دامی، طیور و آبزیان و نظارت بر عملکرد آن‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله وظایف سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی است.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این سازمان ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم شهری با رویکرد انتقال، جابجایی، سامان بخشی، تغییر فعالیت و نوسازی مشاغل با توجه به ویژگی‌های محلی و استفاده از ابزار‌های تشویقی و بازدارنده موثر با همکاری اصناف و اتحادیه‌های صنفی است.

وی اعلام کرد: مدیریت تهیه و اجرای موضوعی ساماندهی مشاغل شهری در چارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی شهری، توسعه تاسیسات و صنایع تبدیلی و تکمیلی لازم به منظور نگهداری، ذخیره سازی، درجه بندی، بسته بندی و توزیع فرآورده‌های کشاورزی، ایجاد و بهره برداری از بازارچه‌های محلی موقت برای عرضه تولیدات و محصولات صاحبان مشاغل خانگی و فروشندگان و اهداکنندگان کالای دست دوم از دیگر وظایف این سازمان است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل در استفاده شهروندان از مهارت‌های فنی و تخصصی کارگران موقت و فصلی دارای مجوز، ایجاد سامانه آمار اطلاعات و پایش مربوط به میادین و بازار‌های میوه و تره بار، آموزش شهروندان و ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه ساماندهی مشاغل شهری و اصلاح الگو خرید و نگهداری و مصرف محصولات از جمله دیگر اهداف و برنامه‌های این سازمان است.

وی ادامه داد: ساماندهی دستفروشان یکی دیگر از وظایف سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی است که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و اصولی بتواند در جهت رفع این معضل در سطح شهر اقدامات اساسی صورت پذیرد.

سپهر تاکید کرد: فعالیت این سازمان قطعاً می‌تواند در جهت رفع بسیاری از مشکلات شهری در حوزه مشاغل شهری بویژه ساماندهی صنوف مزاحم تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت سیما و منظر شهری، رفع مشکلات ترافیکی در برخی از خیابان‌های اصلی و همچنین رضایتمندی شهروندان تاثیر گذار است.

در پایان این مراسم با ابلاغ صادر شده از سوی شهردار سنندج، تورج سلطنت پوری بعنوان سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی منصوب شد.

مهندس سلطنت پوری دارای مدرک کارشناسی در رشته کشاورزی گرایش گیاه پزشکی است و از مهم‌ترین سوابق اجرایی وی می‌توان به معاون شهرداری مناطق و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سنندج اشاره کرد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات