حمیده انصاری فرد متولّد سال 1376 خالق رمان «عشق و لجاجت» از نویسنده های جوان و خوش فکر شهر وحدتیه است و در حال حاضر نیز از اعضای فعال انجمن قلم، خانه فرهنگ و از افتخارات جامعه ادبی این شهر محسوب می شود. به منظور آشنایی بیش تر با این نویسنده هم استانی، مصاحبه ای با وی انجام داده ایم که تقدیم شما عزیزان می شود.
کد خبر: ۸۹۹۲۸۹۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
مصاحبه با حمیده انصاری فرد نویسنده رمان «عشق و لجاجت»به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، - محتوای رمان «عشق و لجاجت» به چه موضوعاتی اشاره می‌کند؟ (تاریخی است یا سیاسی و یا عاشقانه؟)
کتاب «عشق و لجاجت» یک رمان عاشقانه است که به نوعی اثر رسمی اینجانب می‌باشد و به موضوع چالش بین عشق و فروریختن اعتماد که متأسفانه امروز در زیر پوست جامعه جریان دارد، می‌پردازد. البتّه با چاشنی‌های چالش‌های دیگر اجتماعی و تأثیر وسایل مدرن و فضای مجازی در گسترش این بی اعتمادی.
- انگیزه و هدف تان از نوشتن این رمان چه بوده؟
از عمده‌ترین دلایلی که باعث شد بر موضوعی تمرکز داشته باشم می‌توانم به تاثیر فضا‌های مجازی بر تصمیم گیری‌ها و تاثیر این تصمیم گیری‌ها در جوانان و بازتاب آن در سطح جامعه اشاره کنم.
- مشوق‌های اصلی شما در چاپ این رمان چه افرادی بودند؟
 اولین مشوق‌های من در دوران کودکی خانواده ام بودند و در دوره راهنمایی و دبیرستان همه دبیرانم به خصوص محمد صداقت و خانم فرزانه صداقت از بهترین مشوق‌های من بوده اند هم چنین در سال‌های اخیر از اصلی‌ترین مشوق‌های من، محمد دهقایدی مسئول خانه فرهنگ وحدتیه و استاد محمد رضا فقیه الاسلام نویسنده کتاب های" روات" و "چمدان‌های چوبی" که باعث ایجاد انگیزه برای چاپ این کتاب شدند.
- اندیشه شما بیش‌تر تحت تاثیر قلم کدام نویسنده بوده؟
بیش‌ترین تاثیر را از جلسه کارگاهی انجمن قلم که به همت استاد محمد رضا فقیه الاسلام برگزار می‌شود گرفته ام  هم چنین حضور در سایر انجمن‌های ادبی شهرستان و استان بوشهر.
- در تهیه چاپ این رمان به چه مشکلاتی برخورد کردید؟
متاسفانه هزینه‌های بالای چاپ و انتشار کتاب و عدم همکاری نهاد‌های فرهنگی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه قلم هستند.
- شما به نوجوان‌ها و جوان‌های علاقمند به داستان و داستان نویسی چه پیشنهادی دارید؟
 به عزیزانی که تمایل دارند در این راه قدم بردارند پیشنهاد می‌کنم نوویسندگی را به صورت ریشه‌ای و اصولی بیاموزند و بهترین راه حضور در جلسات انجمن قلم و خانه فرهنگ  وحدتیه است که بدون هیچ گونه چشمداشتی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی داستان نویسی و آموزش مبانی شعر به صورت کاملا رایگان می‌کنند.
- آیا صفحه اینستاگرامی خاصی برای پی گیری جلسات مربوط به انجمن قلم و خانه فرهنگ وحدتیه وجود دارد؟
 بله. صفحه اینستاگرامی به نام خانه فرهنگ وحدتیه وجود دارد. علاقمند می‌توانند این صفحه را دنبال کنند.
- و، اما سخن آخر؟
 از زحمات جنابعالی و همه عزیزانی که در چاپ این کتاب با ما همراه بودند نهایت تقدیر و تشکر را دارم.
 از مجموعه شهرداری و شورای شهر  نیز تقاضا می‌کنم در راستای تحول فرهنگی جامعه با خانه فرهنگ شهر وحدتیه بیش‌تر تعامل داشته باشند.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خانم حمیده انصاری فر که به ما افتخار دادند و در این مصاحبه شرکت کردند، از همه شما دوستان و همراهان عزیز نیز تشکر میکنم. سپاس و درود

ارسال نظرات