معاون نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان یزد:

ورود نهادهای انقلابی به عرصه فعالیت‌های هنری برکات فروانی خواهد داشت/جشنواره دانشجویی رویش زمینه‌ای برای سوق دادن فضای هنری استان به سمت ارزش‌ها و معنویت

معاون نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان یزد با اشاره به تأثیرگذاری بالای ابزارهای هنری در انتقال مفاهیم و ارزش‌های تصریح کرد: بهره‌گیری از زبان هنر برای ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی باید موردتوجه بیشتری قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۸۸۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام روح الله مروتی در حاشیه نمایش آثار هنری ارسال‌شده توسط دانشجویان یزدی به سومین جشنواره ادبی هنری رویش در محل صحن دانشجوی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار جشنواره رویش، با اشاره به این‌که هدف بعثت انبیا و اولیا الهی دعوت مردم به عبادت خدا و دور کردن آن‌ها از طاغوت بوده است، گفت: ازآنجاکه انسان‌ها ویژگی‌ها و شرایط خاص و متفاوتی دارند، همه را نمی‌شود با یک‌زبان و بیان هدایت کرد؛ در این بین، اما زبان هنر، زبانی مشترک و آشناترین و تأثیرگذارترین زبانی است که با بهره‌گیری از آن می‌توان مفاهیم و ارزش‌ها را به بهترین نحو ممکن منتقل کرد.
معاون نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان یزد با تأکید بر اینکه انتقال و تفهیم مطلبی به‌وسیله ابزار‌های هنری همچون فیلم، نمایش و... علاوه بر ماندگاری بیشتر تأثیرگذارتر از انتقال مطالب با گفتار و نوشتار است، خاطرنشان کرد: رسالت هنر انتقال مفاهیم مختلف است و در این راستا اگر هنر در خدمت طاغوت باشد؛ مفاهیم طاغوتی را ترویج خواهد کرد و اگر در خدمت اسلام و معنویت و اخلاق باشد، انتقال ارزش‌ها و خوبی‌ها را انتقال به همراه خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی بابیان اینکه برای انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی استفاده مطلوب از ابزار‌های رسانه‌ای و هنری امری ضروری است که باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد، یادآور شد: توجه و تلاش بیشتر نیرو‌های ارزشی در این راستا امپراتوری رسانه‌ای و هنری غرب را در هم خواهد شکست.

مروتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی هنری رویش در سطح دانشگاه‌های استان، تصریح کرد: جشنواره‌هایی ازاین‌دست با محوریت هنر ارزشی و اسلامی زمینه‌ای خوب و مناسب برای فراگیر شدن هنر انقلابی و گفتمان سازی ارزشی در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه هنرمند فارغ از تفکر و جهت‌گیری که دارد، به‌عنوان یک فرد با توانایی‌های هنری شناخته می‌شود، بیان داشت: ورود نهاد‌های انقلابی و ارزشی در عرصه‌های هنری می‌تواند هنر و هنرمند را به سمت ارزشی بودن و انقلابی شدن سوق دهد و این مهم مورد استقبال جامعه نیز قرار خواهد گرفت چراکه جامعه نیز هنر اسلامی و انقلابی را می‌پسندد.

معاون نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان یزد در پایان اذعان کرد: باتربیت صحیح دانشجویان هنرمند و حمایت و توجه بیشتر از آن‌ها و ترویج گفتمان هنر ارزشی و انقلابی با برنامه‌هایی نظیر برگزاری چنین جشنواره‌های ادبی و هنری، قطعاً فضای هنری و فرهنگی به نحو مطلوبی به سمت اسلامی شدن پیش خواهد رفت.
ارسال نظرات