خبرهای داغ:
شهردار تبریز در آیین گرامیداشت روز مهندس در سالن اجتماعات دانشکده عمران دانشگاه این کلان شهر، گفت: اگر کشوری بخواهد در مسیر توسعه باشد، موفقیت و آبادانی آن به دست مهندسانی است که با فعالیت های متخصصانه آن را بدست می آورند.
کد خبر: ۸۹۹۲۸۸۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باقر افزود: همه ساله دانشجویان و فعالان حوزه مهندسی در این روز گردهم می آیند و برای خود مراسم گرامیداشت می گیرند علاوه بر زیبایی این مراسمات، مراسم واقعی را باید کسانی که از خدمات مهندسان بهره مند می شود، جشن بگیرند و از مهندسین تقدیر کنند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک مسئول از زحمات مهندسان تشکر می کنم و به نوبه خود این چنین به مهندسین آینده کشور امیدواری می دهم که اگر یک لحظه دنیای بدون مهندس را تصور کنیم می توان قدر فعالیت های مهندسان را درک کرد.

شهین باهر اضافه کرد: تاثیر و نقش مهندسین در رفاه و راحتی جوامع بی نظیر است و به همین خاطر ما باید قدردان مهندسان باشیم.

وی با بیان اینکه مهندسی یعنی هر چیز سر جای خود باشد، گفت: مشکل کنونی جامعه مهندسی ما این است که گاها دانش آموختگان این بخش نتوانسته اند در جایگاه واقعی خود باشند و ما تلاش داریم سر جای خود باشیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: بعضاکارهای مهندسی توسط نفرات غیر مهندس انجام می شود و در صورت بروز خرابکاری به نام مهندسان تمام می شود و تبعات این پدیده بیشتر در حوزه ساخت و ساز به چشم می آید که در آن بیشتر از مهندسین، غیر متخصصان کار می کنند.

شهین باهر در ادامه با اشاره به اینکه حدودا ۷۰ درصد کار ساختمانی را افراد غیر متخصص انجام می دهند، افزود: همانطور که کسی غیر پزشک نمی تواند کار پزشکی کند و با آن برخورد شدید قضایی می شود در حوزه مهندسی نیز باید کار بر همین منوال شود.

وی با تاکید بر تبلیغ اهمیت کار مهندسی در تمامی موارد علی الخصوص در هنگام خرید آپارتمان، تصریح کرد: مهندسین باید جایگاه خود را تبیین کنند که در هنگام خرید و اجاره ساختمانی مردم به مهندس ساز و شرکت حساسیت نشان دهند تا توسط مهندسان مجرب ساخته شود .

شهردار تبریز در پایان با اشاره به  ۳۳ هزار نفر عضو بیکار نظام مهندسی استان، گفت: کار مهندس ماندگار است و نشان از توانمندی و دانش جامعه است چنانچه بناهای چون ارگ تبریز و برج ایفل ماندگار شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها