خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان همدان:

31 درصد زندانیان استان همدان دارای اشتغال مولد و غیرمولد هستند

مدیرکل زندان‌های استان همدان با اشاره به اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان گفت: 31 درصد زندانیان استان دارای اشتغال مولد و غیرمولد هستند .
کد خبر: ۸۹۹۲۸۴۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

31 درصد زندانیان استان همدان دارای اشتغال مولد و غیرمولد هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن محمدیاری در بازدید استاندار همدان از زندان‌ همدان به ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در مجموعه زندان‌های استان اظهار داشت: در زندان‌های استان همدان 91.1 درصد را زندانیان بومی و 8.9 درصد را زندانیان غیربومی تشکیل می‌دهند که از این تعداد 61.5 درصد متاهل و 38.5 درصد زندانیان مجرد هستند.

وی افزود: بیشترین جرائم در زندان‌های استان مربوط به مواد مخدر و روانگردان با 55.97 درصد، سرقت و ربودن مال غیر با 20.45 درصد،علیه اشخاص و اطفال 9.66 و علیه اموال و ماکیت با 3.59 درصد به ترتیب موجودی بر حسب جرائم است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان در ادامه به بیان گزارشی مختصر از عملکرد فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان پرداخت و گفت: کسب 64 عنوان برتری مسابقات کشوری و استانی و فراهم کردن زمینه برای باسواد شدن و تحصیل  زندانیان از نهضت تا دانشگاه از اهم اقدامات فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان است.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان افزود: 31 درصد زندانیان استان دارای اشتغال مولد و غیرمولد هستند .

محمدیاری افزود: این تعداد از زندانیان در بخش صنعت و خدمات صنعتی، صنایع دستی، در بخش کشاورزی که اکثر آنها در مجتمع کشت و صنعت خوراک دام و طیور حامی امید، در بخش صنایع ساختمانی و عمرانی ، در موسسات و شرکت‌ها و بخش خصوصی و در بخش خدمات عمومی مانند  آشپزخانه‌ها، نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، خیاطی‌ها، اغذیه سرا و تهیه غذا مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد: از  ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک یک میلیارد تومان به زندانیان شاغل در کارگاه‌های اشتغال دستمزد پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه 73 درصد زندانیان استان همدان در کلاس‌های فنی و حرفه ای شرکت کردند، ابراز داشت: این تعداد از زندانیان در آموزش صنعت و خدمات صنعتی، صنایع دستی و هنر، در دوره‌های آموزش کشاورزی و گیاهان دارویی، در دوره‌های صنعت ساختمان و عمرانی و در بخش دوره ‌های آموزشی خدمات عمومی شرکت کرده‌اند .

وی عنوان کرد: در حوزه خدمات اجتماعی، زندان‌ها توانسته‌اند ضمن مداخله در تعیین و تکلیف قرارهای 2 هزار و 146 نفر از زندانیان بیش از یک هزار و 692 نفر را با مساعدت مقامات قضایی آزاد کنند و همچنین از سوی مددکاران زندان برای 9 نفر از زندانیان زیر قصاص نیز از اولیاء دم اخذ رضایت شده است.

محمدیاری ازبرگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای همسران و فرزندان زندانیان در راستای اجرای توافق نامه شورای اجتماعی وزارت کشور و سازمان زندان‌ها خبر داد و گفت: در این کارگاه های آموزشی 2 هزار و 200 نفر از همسران و 150 نفر از زندانیان در زمینه اعتیاد، طلاق و افزایش مهارت‌های اخلاقی توسط اداره کل زندان‌ها در تمام زندان‌های استان آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات زندان‌های استان گفت: تغییر کاربری انبار به سالن ورزشی برای  پر کردن مفید اوقات فراغت و سلامت زندانیان، کمبود دوربین‌های مداربسته، کمبود تجهیزات و خودروی زندانی برای اعزام و بدرقه زندانیان از مشکلات اساسی زندان‌های استان است .

مدیرکل زندان‌های استان همدان اعزام پزشک به زندان‌های استان، حذف بیمه سلامت زندانیان، واگذاری اراضی مجاور زندان نهاوند، پرداخت رفاهیات و اضافه کار به پرسنل با توجه به اینکه 60 درصد از پرسنل به صورت شیفتی 48*24 خدمت می‌کنند و تغییر کاربری زندان ملایر از دیگر مشکلات زندان‌های استان است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات