خانواده آبنبات‌های شهرام شفیعی در راه نشر

چهار مجلد از مجموعه داستانی «خانواده آبنبات‌ها» به قلم شهرام شفیعی در انتشارات سوره مهر مراحل آماده سازی را سپری می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۹۲۷۳۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، شفیعی درباره این مجموعه داستانی اظهار داشت: «خانواده آبنبات‌ها» در اصل یک مجموعه 24جلدی است که دوازده مجلد آن را به دفتر حوزه هنری کودک و نوجوان تحویل داده‌ام که فعلا چهار جلد آن در انتشارات سوره مهر در مرحله چاپ قرار دارند.
 
وی ادامه داد: درباره این کارها به ضرس قاطع می توان گفت طنز است و البته نوشته‌های من طوری هست که اعضای خانواده می‌توانند با هم بخوانند. در اصل مسائل خانواده و همه چیزهایی که به مدنیت خانواده‌ها مربوط می‌شود از طریق طنز و داستان، آنالیز و به نگارش در می آورم بنابراین مورد استفاده‌ خانواده‌ها است. این را بر اساس گزارش که خود مخاطب‌ها و اولیا می گویند در حال حاضر مطرح می‌کنم. قاطبه‌ی کارهایم و از جمله این اثر «خانواده آبنبات‌ها» در واقع برای شکل‌گیری یک خنده جمعی درون خانواده‌ها شکل گرفته است.
 
این نویسنده افزود: شادی و فرحبخش‌ بودن در کنار داستان‌مند بودن،از ویژگی‌های کارهای ادبی من است. همچنین باید اذعان کنم که این مجموعه نوجوان نیست بلکه از خردساله سه ساله برایش مورد استفاده است تا رده‌های سنی بالا. این دربرگیری کتاب‌هایم برای تمام گروه سنی شاید یک دلیلش این باشد که من برای نگارش داستان به خاطرم علاقه‌ام به خانواده و اعضای آن این قضیه را همواره مد نظر داشته‌ام.
 
گفتنی است، پیشترمجموعه ‌پنج‌جلدی «قصه‌های غرب وحشی» شامل «به دنبال دماغ خیس»، «مرغ سوخاری برای جنازه»، «عزیزم چه رنگی بپوشم»، «‏‏گربه در جوراب زنانه» و «با تخم مرغ مهربان باش» شهرام شفیعی توسط سوره مهر منتشر شده بود.‌

ارسال نظرات
آخرین اخبار