هادی سیاسی بیان داشت: اولین قدم در پیشبرد اهداف دشمن و روشن کردن آتش فتنه در بین مردم، از بین بردن اتحاد و دو دسته کردن آن‌هاست تا بتواند در بین مردم رخنه ایجادکند و از این شکاف نفوذ پیداکند.
کد خبر: ۸۹۹۲۶۵۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  نساء شعاری در نشست بصیرتی که در مهدکودک کوثر پایگاه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) حوزه ۲ مریم (سلام الله علیها) ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد که با بسیجیان برگزار شد، وجود فتنه‌گران و منافقان ضدانقلاب داخلی را یکی از بزرگترین خطرات انقلاب اسلامی دانست وگفت:امروز مسأله دشمن شناسی یکی از مسائل مهم است و دشمن سعی دارد باپوشیدن لباس دوست بر تن دشمن بی‌اعتمادی و بی‌انگیزگی را در بین مردم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوجودآورد و از داخل مردم را علیه نظام بشوراند.

وی عنوان کرد: اولین قدم در پیشبرد اهداف دشمن و روشن کردن آتش فتنه در بین مردم، از بین بردن اتحاد و دو دسته کردن آن‌هاست تا بتواند در بین مردم رخنه و فاصله ایجادکند و از این شکاف نفوذکند. امروز دشمن می‌داند که با نشان دادن دشمنی اش راهش پیش نمی‌رود لکن از در خیرخواهی و دلسوزی و دوستی وارد می‌شود.

این هادی سیاسی ابراز داشت: باتوجه به آیات نورانی کلام الله مجید در این رابطه بیان داشت: رفتار‌هایی که یک دشمن انجام می‌دهد در سطوح مختلف و گوناگونی است و درجه آن از نظر دشمنی متفاوت می‌باشد. خداوند در آیات ۴۳ و ۴۵ سوره نساء به این نکته توجه می‌دهد که انسان‌ها به علل و اسباب درونی و بیرونی ناتوان از شناخت دشمنان و دارای محدودیت آگاهی نسبت به آنان هستند زیرا برخی از دشمنان از راه مکر و فریب و نیرنگ و از راه دوستی وارد می‌شوند که امکان شناسایی آنان را کاهش می‌دهد و موقعیت شخص وجامعه را در خطر می‌افکند، آیه ۸ سوره توبه می‌فرماید برخی از دشمنان با پنهان کردن دشمنی و کینه خود نسبت به دیگری، موجب می‌شوند تا انسان از شناسایی دشمن باز ماندو نتواند دشمن و کینه‌های آتش افروزش را ببیند.

شعاری در ادامه افزود: اما دشمن هر چند اهل فریب و نیرنگ و پنهان کاری باشد، به شکلی خود را لو می‌دهد و باطن خویش را آشکار می‌سازد. از این رو رفتارشناسی دشمن برای شناسایی او لازم و ضروری است؛ زیرا یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توان با آن دشمن را شناخت، بر این اساس خداوند در بیش‌تر ملاک‌ها و معیار‌هایی که برای شناسایی دشمن نشان می‌دهد به حوزه رفتار‌های او توجه می‌دهد به این معنا که دشمن هر اندازه که اهل فریب و نیرنگ باشد به سبب رفتار‌هایی که مخالف حق و حقانیت است، خود را آشکار می‌کند و سرشت خویش را هویدا می‌سازد.

وی به بیان مهم‌ترین ملاک‌ها و معیار‌هایی که می‌توان به کمک آن دشمن را شناخت، پرداخت واشاره کرد: بدخواهی (آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره آل عمران)، گفتار بغض آلود (آل عمران آیه ۱۱۸)، نفاق و دورویی (آل عمران آیه ۱۱۸ و نساء آیات ۸۱ و ۸۲ و منافقون آیه ۴)، دعوت به بدعت (آیات ۱۶۸ و ۱۶۹ سوره بقره)، دعوت به فحشا (آیات ۱۶۸ و ۱۶۹ سوره بقره)، دعوت به زشتی‌ها، فسادگری (بقره آیات ۲۰۴ و ۲۰۵)، زمین سوخته به این معنا که اگر توانست بر سر زمینی تسلط یابد که هیچ وگرنه می‌کوشد تا زمینه نابودی کشتزار‌ها و منابع شکوفایی تمدنی را فراهم آورد، لذا برنامه تخریب کشتزار‌ها و منابع غذایی مردم را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار می‌دهدروشی که دولت غاصب اسرائیل در فلسطین اشغالی در پیش گرفته براساس این اصل استوار است، نسل کشی، از جمله دشمنی‌های بارز آمریکا و اسرائیل و صهیونیسم غاصب از این قبیل است.

وی تصریح کرد: دعوت به شورش و یا آشوب برای آن است که نسل مومن از میان برداشته شود و نامی و یادی از اسلام و قرآن و ایمان نباشد، همان طورکه درفتنه ۸۸ وفتنه اخیردیده شد.
 
وی در پایان مردم وبسیجیان رابه اتحادو همدلی توصیه نمود و بیان داشت: تا زمانیکه مردم بصیرت داشته باشند و پشت سر امام و رهبری باشند و نگذارند که اتحادشان به هیچ قیمتی از بین رود، دشمن هیچ غلطی نخواهد و نتوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها