خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز خطاب به همان عده ای که در مقابل رهبری می گویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران باید گفت ملت ایران برای برده فرعون یا بنده کسره ها و غصه ها بودن انقلاب نکردند.
کد خبر: ۸۹۹۲۶۳۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در حوزه علمیه رضویه بیرجند ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارداشت: در فراروی ما پنج مقطع مهم تاریخی داریم.

وی با بیان اینکه مقطع اول بعثت برای آغاز اسلام است عنوان داشت: خداوند منان  طرحی را برای تکامل و اداره بشر تدبیر فرمودند که مبنا و مجرای آن طرح بعثت بود .

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه  مقطع دوم تاریخ ما غدیر بود که غدیر استمرار بعثت است افزود: غدیر استکمال بعثت بود. هر انقلابی مراحل پیروزی، استقرار، استکمال و استمرار دارد که غدیر مرحله استکمال انقلاب پیامبر(ص) بود گرچه مرحله استمرار محقق نشد.

وی با بیان اینکه مقطع سوم عاشورا است که عاشورا احیای بعثت و غدیر بود خاطرنشان کرد: انقلاب عاشورا در راستای احیای بعثت بود این کلام رسول خدا که می فرمایند حسین از من و من از حسینم مفهومش این است که فلسفه عاشورا احیای بعثت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مقطع پنجم تاریخ اسلام ظهور است افزود: ظهور منجی برای جهانی سازی بعثت است و مقطع چهارم، انقلاب اسلامی ایران برای بسترسازی و جهانی سازی بعثت و ظهور است.

وی ادامه داد: رسالتی بر دوش انقلاب است که برای خیلی از اقشار جامعه ما این تکلیف مشخص تعریف نشده است و حدود آن را نمی دانند.

انقلاب اسلامی ایران واسطه بین دوران غیبت و عصر ظهور است

سعیدی بیان داشت:  آیت الله حسن زاده عاملی فرمود "انقلاب اسلامی بین الطلوعین غیبت و ظهور است" یعنی واسطه بین دوران غیبت و عصر ظهور، انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ما در تاریخ گذشته چند مرتبه تقابل تمام عیار حق با باطل شاهد بودیم گفت: در صحنه اجرا و عمل بین اراده ذات باری تعالی و اراده بندگان تقابل همه جانبه را شاهد بودیم که یک دوره عصر فرعونی بود در تولد و زندگی حضرت موسی(ع) که در تحقق اراده خداوند سه زن نقش داشتند و دومین اراده در عصر بنی عباس و زمان تولد امام عصر(عج) بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: بر اساس شواهد تاریخی و روایی در عصر پیامبر و ائمه معصومین به پدیده معنویت و آخرین حجت خدا اشاره شده و آنچه در قرآن کریم آمده است خیلی جاها ولایت به معنی دوستی و خیلی جاها به معنی فرماندهی و سرپرستی است.

 تقابل اراده خداوند و بندگان عصیانگر در عصر غیبت امام زمان(عج)

وی با بیان اینکه سومین مقطعی که تقابل حق و باطل و اراده خدا در برابر اراده بندگان عصیانگر با همه وجود قرار گرفته امروز است خاطرنشان کرد: امروز پوشیدن لباس طلبگی و روحانی برای زمینه سازی انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) چه رسالت عظیمی برعهده دارند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به چند تفاوت بین این دوره و تقابل های گذشته افزود: اولین تفاوت در دایره این تقابل است که در هیچ دوره ای تقابل چنین گسترده نبوده است. امروز یک طرف انقلاب اسلامی و اراده امام و رهبری و جبهه ای از مظلومین و مستضعفین منطقه غرب و شرق آسیا  در برابر مجموعه ای از کفر، شرک و نفاق در منطقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه تا زمان امام عسکری(ع) رهبران به دنبال مردم بودند و از آن به بعد مردم باید به دنبال رهبران باشند یادآور شد: از حضرت آدم تا پیامبر خاتم 124هزار رهبر برای بشر فرستاده شده و پس از نبوت نیز خداوند 11 امام را برای بشر هزینه کرده اما از امام دوازدهم روش عوض شده است. تا آن زمان رهبران به دنبال مردم بودند و از آن به بعد مردم باید به دنبال رهبران باشند که خیلی با گذشته متفاوت است.

طلب ظهور امام زمان با شعار نمی شود

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اگر در دل مردم تحول همه جانبه ایجاد نشود خداوند متعال آخرین حجت را در اختیارشان قرار نمی دهد گفت: در گذشته رهبران الهی بر اساس ظاهر مردم عمل می کردند اما امروز طلب ظهور امام زمان با شعار نمی شود بلکه باید امام در دل مردم جای بگیرد.

وی با بیان اینکه 98درصد به جمهوری اسلامی رای دادند اظهارداشت: باید به عده ای که می گویند تصور از جمهوری اسلامی این نبود این مشکلات ناشی از چه مسئله ای است بگوییم مردم شعب ابی طالب را چطور گذراندند.

اراده خدا و امت برای ظهور منجی لازم است

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به تفاوت دیگر عصر امروز عنوان داشت: تفاوت چهارم اینکه در گذشته یک اراده کافی بود اما امروز اراده خدا و امت برای ظهور منجی لازم است .

وی با تاکید بر اینکه خداوند تلاقی اراده مردم و خدا را موجب حکومت دینی می داند ادامه داد: علاوه بر اراده خداوند اراده مردم نیز برای ظهور امام زمان لازم است که وقتی امتی با صبر و استقامت پای رهبری ایستادند این مهم محقق می شود اما اگر عدول کردند انقلاب ساقط می شود.

فریاد مرفهان بی درد بر سر انقلاب بلند است

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه به طبقه ضعیف و محروم باید رسیدگی می شد که در حقشان ظلم و خیانت شده است افزود:  امروز مردمی که به خاطر کمبودها صدایشان درآمده است طبقه اشراف و سرمایه دار هستند که به اینجا رسیده اند و باز هم راضی نیستند.

وی مثل سرمایه داران و رفاه طلبانی که از انقلاب طلبکار و شاکی هستند را به  قوم بنی اسرائیل دانست و تصریح کرد: قوم بنی اسرائیل از تکرار غذای هر روزه صدایشان در آمد و به رهبرشان گلایه داشتند.

سعیدی با بیان اینکه این انقلاب ثمره خون شهداست و باید پاسخ گو باشم که چه نقشی در انقلاب ایفا کرده ایم تصریح کرد: امروز خطاب به همان عده ای که در مقابل رهبری می گویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران باید گفت امام و ملت ایران برای برده فرعون بودن یا بنده کسره ها و غصه ها انقلاب نکردند.

حوزه های علمیه، طلاب و علما باید موانع را از سر راه مهدی فاطمه(عج) بردارند

وی با بیان اینکه در زمان امام دو اراده خداوند و امت با هم تلاقی کرد گفت: وقتی اراده محقق شد و محاسبات مردم و دولتمردان درست شد خداوند در دشمن نکبت را فروریخت و پیروزی برای ما مققر شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر داشتیم که در اثر نبود اراده خداوند وقتی به مردم گفته شد معیشت شما یا هسته ای؟ مردمی که می گفتند انرژی هسته ای حق مسلم ما است از این حق خود گذشتند و همانا هسته ای را محدود کردیم و معیشت هم درست نشد.

وی با بیان اینکه در دوران ما اراده خداوند یک هزار و200 سال حضرت حجت را نگاه داشته است و اراده دوم تا محقق نشود حضرت ظهور نمی کنند گفت: راهمان سخت و بارمان سنگین است. حوزه های علمیه، طلاب و علما باید راه سخت را آسان کنند و موانع را از سر راه مهدی فاطمه(عج) بردارند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها