مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و 230شهید شهرستان املش و 3شهید گمنام این شهرستان و شهدای مدافع‌حرم گیلان که هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مصلای امام خمینی(ره) محل برگزاری نماز جمعه املش برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۶۲۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از املش، سردار حمزه فلاح جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در مراسم معنوی یادواره سرداران، فرماندهان و 230 شهید شهرستان املش و 3شهید گمنام این شهرستان و شهدای مدافع‌حرم گیلان که هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مصلای امام خمینی(ره) محل برگزاری نماز جمعه املش برگزار شد؛ گفت: شهدا بر اعمال و رفتار ما ناظرند و خروجی این مراسم باید بیعت دوباره با شهدا و سیره شهدا باشد.
سردار فلاح گفت: ادبیات دفاع مقدس که سرشار از عشق به خدا و قرآن و اهل بیت پیامبر(ص) است باید در جامعه تبیین و جاری شود و جوانان امروز جامعه اسلامی بایستی هرچه بیشتر با سیره شهدا که همان ایثار و اخلاص و ازخودگذشتگی و وفاداری است؛ آشنا و مأنوس شوند و این نیاز جامعه ی امروز ماست.
سردار فلاح با اشاره به این که شهدا سند افتخار ملت بزرگ ایران هستند، گفت: امروز اگر عزت و شرف و آبرو و امنیت و آسایش داریم حاصل خون شهدا و جانفشانی ایثارگرانی است که خالصانه برای دین و کشور فداکاری کردند و این فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت کشور ما را تا امروز بیمه کرده است.
سردار فلاح گفت: آنچه مهم تر از نام شهداست که باید گرامی داشته شود؛ سیره شهداست که باید در جامعه تبیین و پیاده شود و همه وظیفه داریم که قدردان خون شهدا و ادامه دهنده ی راه شهدا باشیم و همه مدیون شهدا هستیم.
سردار فلاح گفت: هیچگاه جاه و مقام و ثروت دنیا کسی را بزرگ نکرده و آن چه مهم است این که انسان در مسیر الهی حرکت کند و همه چیز را برای خدا و در راه خدا بخواهد و آنوقت خدا هم یاریش می کند و برای همیشه جاودانه می شود.
سردار فلاح گفت: وجود دو عنصر مهم یکی رهبری آگاه و دوم وجود انسان های فداکار مایه رشد و پیشرفت و موفقیت هر جامعه ای می شود و دیدیم که ملت ایرا با برخورداری از این دو عنصر و حضور همیشگی در صحنه های مهم، انقلاب اسلامی را در این کشور به پیروزی رساندند ولی چه بسیار ملت هایی که بدون برخورداری از این دو عنصر شکست خوردند.
سردار فلاح گفت: هرجامعه ای که از نعمت رهبری آگاه و انسان هایی فداکار محروم باشد دچار خسران و مجکوم به شکست خواهد بود و امروز دشمنان ملت ایران با تمام وجود سعی دارد که در اماکن و فضاهای فرهنگی، آموزشی و پرورشی ما نفوذ کند، و ما باید بیشتر دقت کنیم.
سردار فلاح گفت: دشمن بدنبال آن است که در جامعه ی ما فرهنگ ابتذال را جایگزین فرهنگ ایثار و شهادت کند و با فاسد کردن کانون خانواده، جامعه را از درون تهی و خالی کند تا باعث سقوط جامعه از درون شود.
سردار فلاح گفت: امروز جبهه مقاومت به مرکزیت ایران اسلامی روز به روز بر قدرت و عظمت و موفقیت آن افزوده می شود و ترس و واهمه همراه با یأس و نامیدی دشمن هم به همان میزان بیشتر شده است.

ارسال نظرات