خبرهای داغ:
به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز به مناسبت هفته سلامت مردان کارگاه آموزشی با موضوع ورزش در سپاه ناحیه نطنز برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۷۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز، در این برنامه کارشناس بهداشت آقای ذبیح الله پری ضمن عرض تقدیر و تشکر به دلیل گرامی داشتن و اهمئیت دادن این مجموعه به موضوع سلامت گفت: شعار امسال در هفته سلامت ورزش است.

وی در ابتدا به آمارهای جهانی در مورد سلامت مردان اشاره کرد از جمله خطراتی که سلامت مردان را به خطر می اندازد بیماری هایی از قبیل دیابت ، بیناری های قلبی و عرقی ، اختلالات حسی و حرکتی و مواردی از این قبیل و این عواملی را در در پی درارد که مهمترین این عامل کم تحرکی است.

وی در ادامه افزود : احتمال مرگ و پیشرفت بیماری های قلبی و عروقی ناشی از کم تحرکی است و این کم تحرکی راهی جزء ورزش منظم و مداوم  ندارد و پیاده روی ، کوهنوردی و مورادی از این قبیل نقش بسزایی را در سلامت دارد.

وی افزود : سازمان جهانی بهداشت سطح کامل رفاه جسمی ، روانی و اجتماعی نه صرفا نداشتن بیماری یا معلولیت را تعریف سلامت می نامد.

سلامت منبعی برای زندگی است نه موضوعی برای زندگی.

وی در ادامه تصریح کرد : مهم ترین عامل کم تحرکی اختلالات قلبی و عروقی است و ورزش منظم می تواند این عامل را تا حدی مرتفع نماید.

از جمله عامل های ورزش منظم : سلامت قلب و عروق ، سلامت عصبی و روان ، سلامت دستگاه گوارش ، سلامت عضلات و استخوان ، تنظیم قند خون ، کاهش برخی سرطان ها ، افزایش کیفیتزندگی و کاهش هزینه های زندگی

وی در پایان اشاره کرد : برای اینکه ورزش برای بیماری خطر ایجاد نکند بایستی مدت ورزش ، نوع ورزش ، مقدار ورزش ، البسه مناسب ورزش و  مواردی از این قبیل رعایت گردد .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها