امر به معروف و نهی از منکر پایه و اساس دین است

کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جلسه اخلاق کارکنان ناحیه مقاومت بسیج لردگان، امربه معروف و نهی از منکر را پایه و اساس دین دانست.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۷۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق با حضور کارکنان پایور و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لردگان در محل نمازخانه  این ناحیه برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور در این جلسه، امر به معروف و نهی از منکر را اوجب واجبات جامعه امروزی دانست و افزود: با وجود تلاش های دشمنان در زمینه تضعیف اعتقادات مردم ایران و به انحراف کشاندن آنها امر به معروف و نهی از منکر می بایست در بین مردم با شدت بیشتری رواج پیدا کند.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را علمدار امر به معروف خواند و ادامه داد: فعلا در سطح کشور این سپاه است که به بحث امر به معروف اهمیت ویژه ای داده و به صورت منظم برنامه های آن را اجرا می کند؛ ولی کافی نیست و امر به معروف باید در بین مردم نهادینه شود؛ زیرا اگر در بدنه مردم نفوذ کرد نتیجه آن احیای این واجب و کم شدن مفاسد اجتماعی می شود.

کریم پوربه مقاومت برخی از مردم در مقابل امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: افرادی وجود دارند که عامدانه و یا از روی سهل انگاری در مقابل امر به معروف واکنش نشان می دهند، که این موضوع گاها بخاطر نحوه امر کردن اتفاق می افتد که با آموزش این مشکل برطرف خواهد شد.

وی امر به معروف و نهی از منکر  را پایه و اساس دین برشمرد و اضافه کرد: اگر روزی همه مردم ایران در خیابان ها و مجالس نسبت به کار خلاف شرع و عرف امر به معروف کنند خواهیم دید که وضعیت جامعه به سوی مدینه فاضله پیش خواهد رفت.

ارسال نظرات