خبرهای داغ:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان عنوان کرد

لزوم آگاه‌سازی مردم در پدافند غیرعامل برای کاهش آسیب‌پذیری

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به بحث پدافند غیرعامل در راستای کاهش آسیب‌پذیری در جامعه گفت: هر قدر مردم نسبت به این مسائل اطلاعات و آگاهی داشته باشند بیشتر می‌توانند به مسئولین کمک کنند.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۴۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

لزوم آگاه‌سازی مردم در پدافند غیرعامل برای کاهش آسیب‌پذیریبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، هاشم صوفی در جلسه پدافند غیرعامل بخش جوکار با بیان اینکه انقلاب ما از زمانی که شکل گرفته با مسائل و مشکلاتی چون جنگ تحمیلی روبرو شده است، بیان داشت: در آن زمان شرایط طوری نبود که به موضوع پدافند غیرعامل بپردازد و بیشتر با پدافند عامل روبرو بودیم.

وی افزود: پرداختن به مسئله پدافند عامل به دلیل حفاظت از تمام سرمایه‌های انسانی و کشوری بود که با جانفشانی‌های رزمندگان، شهدا و جانبازان انقلاب ما به ثمر رسید.

مدیرکل  پدافند غیرعامل استانداری همدان با اشاره به تشریح کلمه پدافند گفت:پد به معنای ضد و متضاد و آفند به معنای تهاجم است که از تلفیق این دو کلمه دفاع حاصل می‌شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل شامل اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که به موجب آن پنج هدف افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فوریت‌های ضروری در زمان بحران، ارتقاء پایدار ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها دنبال می‌شود.

صوفی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم نسبت به بحث پدافند غیرعامل در راستای کاهش آسیب‌پذیری در جامعه اضافه کرد: هر قدر مردم نسبت به این مسائل اطلاعات و آگاهی داشته باشند بیشتر می‌توانند به مسئولین کمک کنند و هر قدر بی اطلاع باشند برای مسئولین مشکل‌ساز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات