تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات بانه

ستاد باز آفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات شهر بانه با هدف بهسازی و نوسازی محدوده‌های تاریخی و سکونتگاه‌های نابسامان این شهر تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۴۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نخستین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار محلات و محدوده‌های هدف شهر بانه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین نهاد‌های دولتی این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد.

وریا وثوقی شهردار بانه در این جلسه با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهرستان بانه اظهار داشت: برای تشکیل این ستاد بایستی پنج کارگروه و شورای تلفیق تشکیل شود.

وی افزود: کارگروه کالبدی زیرساختی و میراث فرهنگی؛ کارگروه اجتماعی؛ فرهنگی و سلامت؛ کارگروه اقتصادی و مشارکت‌های مردمی؛ کارگروه حقوقی؛ پیش نگری و پیش گیری و کارگروه تامین منابع مالی و تجهیز منابع انسانی از جمله کارگروه‌های پنجگانه این ستاد هستند.

وثوقی تصریح کرد: هر کدام از این کارگروه‌ها متشکل از رئیس؛ دبیر و اعضای کارگروه هستند که رئیس تمام این کارگروه‌ها به جز کارگروه حقوقی شخص فرماندار هستند که رئیس کارگروه حقوقی ستاد رئیس دادگستری شهرستان است.

شهردار بانه با اشاره به وظیفه شورای تلفیق نیز تصریح کرد: بررسی و اعلام نظر در خصوص کارگروه‌ها و برنامه ریزی برای اجرای مصوبات ستاد شهرستان و ایجاد هماهنگی بین کارگروه‌ها و همچنین فراهم کردن زمینه مشارکت در بین دستگاه‌ها برای توانمندسازی بافت‌های نابسامان از جمله وظایف این شورا است.

وی همچنین از فرماندار بانه خواست: در خصوص تامین اعتبار برای بازسازی حمام مرزبانان و خدری و ارائه تخفیفات صدور پروانه و تامین ۵۰ درصد معاوض آن از اداره راه و شهرسازی برای بافت‌های فرسوده به شهرداری مساعدت شود.

وثوقی؛ در ادامه خواستار شناسایی املاک منابع طبیعی و املاک ملی به منظور تامین سرانه‌ها و کاهش نرخ سود بانکی و افزایش تسهیلات بانکی برای احیای بافت‌های فرسوده شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات