معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خواستار شد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه تهیه وثایق بانکی یکی از معضلات و مشکلات طرح اشتغال کردستان در حوزه روستایی است، خواستار ارائه راهکار کاربردی در راستای رفع این معضل در چارچوب کارگروه اشتغال استان شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۱۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

 امیر قادری  در هشتمین کارگروه تخصصی اشتغال کردستان که در سالن شهدای استانداری برگزار شد اظهار کرد: ۴۰ میلیاردی که در سال ۹۶ تصویب شده بود در قالب ۹۳ طرح معرفی شده که ۶۹ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان آن در کارگروه اشتغال، طرح  معرفی شده است.

وی افزود: ۳۳ طرح با برآورد ۲۰۶ میلیارد تومان توسط بانک‌ها رد شده که این امر حاکی از آن است که در سیستم بانکی باید یک ساز و کار جدید را لحاظ کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به لزوم ایجاد تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات، گفت: این درحالی است که متأسفانه عملاٌ در حوزه اشتغال استان بر اساس اسناد این امکان ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال فراگیر حوزه روستایی ۲ سال است که پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در زمینه ایجاد اشتغال فراگیر روستایی باید مقوله وثایق بانکی حل شود.

قادری با اعلام اینکه عمدتاً سرمایه‌گذاری در روستا با ارئه وثایق شهری امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: ارائه این وثایق برای بسیاری از افراد ساکن روستا امکان‌پذیر نیست، لذا باید د. ر. کارگروه اشتغال استان به این مشکل توجه ویژه‌ای را لحاظ کرد.

به گفته وی ۹۳ طرح معرفی شده که نیازمند رفع موانع وثیقه توسط بانک‌ها است که در صورت عدم توجه به این موضوع مشکلات هم‌چنان باقی خواهند ماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان یادآور شد: هرچند در زمینه معرفی کارگروه اشتغال استان در حوزه اشتغال روستایی عملکرد مطلوبی داشته‌ایم، اما در بحث پرداخت تسهیلات در چارچوب این کارگروه به دلیل مشکل در ارائه وثایق بانکی از سوی روستائیان کماکان با مشکل روبرو هستیم.
 
انتهای  پیام/7727
ارسال نظرات