خبرهای داغ:
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ابراز کرد:
غلامرضایی گفت: از بین گروه های جمعیت داوطلب ۱۵ گروه همیار با مجوزهای قانونی از سازمان بهزیستی استان، اداره پایگاه های سلامت اجتماعی را عهدار هستند.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۷۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

زهرا غلامرضایی معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص پایگاه های سلامت اجتماعی محلی بیان کرد: این پایگاه ها مراکزی برای ارائه خدمات آموزشی، مشاوره و‌مددکاری که توسط گروه های جمعیتداوطلب همیاران سلامت اجتماعی با نظارت معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی مدیریت می شوند.
وی گفت: ارائه خدمات و فعالیت های اجتماع محور، مانند نیاز سنجی، تحلیل وضعیت، اولویت بندی مسائل و مشکلات محلی، انجام اقدامات گروهی و مشاوره ای همراه با حمایت یابی از ذی نفعان محلی به منظور پیشگیری از مسائل و مشکلات محلی در دستور کار این پایگاه ها قرار دارد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اظهار کرد: پایگاه های سلامت اجتماعی محلی برای ارتقا مشارکت شهروندان و حساس سازی جامعه هدف با توان تخصصی کارشناسان مشاور و روانشناسی و با استفاده از ظرفیت های موجود در سطح محلات اداره و مدیریت می گردد.
غلامرضایی عنوان کرد: فعالیت های ارتقایی و پیشگیرانه در سطح اول و‌ارجاع و رصد مشکلات و آسیب های محله و‌پیشگیری های ثانویه از مداخلات به هنگام پایگاه های سلامت اجتماعی می باشد.
وی ضمن اشاره به فعالیت های این پایگاه ها افزود: فعالیت های پایگاه های اجتماعی در چهار حوزه تقسیم بندی می شود که شامل ارتقا سلامت اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارتقا مشارکت شهروندی و توانمندسازی اجتماعات محلی می باشد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی از سال ۸۲ در سطح استان ایجاد و بستر مشارکت فعال و مناسب برای شکل گیری گروه های داوطلب را فراهم نمود که بر همین اساس ۱۵ گروه همیار با مجوزهای قانونی از سازمان بهزیستی استان، اداره پایگاه های سلامت اجتماعی را عهده دار هستند.
غلامرضایی اضافه کرد: کلیه خدمات آموزش، شناسایی، ارجاع به مراکز معتبر و حل مسائل داخل محله از سیاست های اصلی این پایگاه ها در سطح استان است.
وی توانمندسازی جامعه محلی جهت رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی محله در حوزه سلامت اجتماعی را مهمترین هدف این پایگاه ها برشمرد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها