ولی فقیه در کردستان تفرقه و اختلاف را یکی از چالش‌های اساسی امت اسلام برشمرد و گفت: این چالش هم از بعد داخل کشور‌های اسلامی و هم از منظر اقدامات دشمنان علیه جهان اسلام می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۷۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه در کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در اولین کنفرانس بین‌المللی اهل‌بیت و ائمه مذاهب در تانزانیا، اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز به عنوان نماینده ایشان در خدمت شما هستم تقدیم تان کنم.


وی گفت: چالش در بین امت اسلام مربوط به این زمان نبوده و در زمان صدر اسلام نیز چالش‌هایی وجود داشته که همان چالش‌ها را در زمان حاضر شاهدیم.


نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: به این چالش‌ها از دیدگاه و منظر امام شافعی خواهم پرداخت و نوع بیان و عملی که ایشان در برابر این مشکلات و چالش‌ها داشته‌اند را بیان خواهم کرد.


وی ادامه داد: تا به امروز در ایران ۱۲ همایش در رابطه با امام شافعی برگزار کرده‌ایم و در این همایش‌ها که در کشور‌های عراق و اندونزی نیز برگزار شده است نکته‌نظرات این امام همام را مورد توجه قرار داده‌ایم.


آیت الله حسینی شاهرودی افزود: یکی از چالش‌های اساسی که همواره امت اسلام از آن رنج می‌برده، بحث تفرقه و اختلاف است و این چالش هم از بعد داخل کشور‌های اسلامی و هم از منظر اقدامات دشمنان علیه جهان اسلام می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.


وی گفت: در امت اسلامی بین مذاهب مختلف این چالش را شاهد هستیم تا جایی که در همان زمان که همه مذاهب در قرن دوم و سوم شکل گرفتند در بین مکاتب و مذاهبی، مکتب قرآن در مکه، مکتب اهل رای در عراق و مکتب اهل حدیث در مدینه اختلافات زیادی شکل گرفته بود.

وی بیان کرد: امام شافعی در مکه مکتب قرآن را آموخت و در مدینه مکتب الحریر را شناخت و در عراق از اهل حدیث دفاع و بین این مذاهب وحدت ایجاد کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای وحدت بهتر در جوامع اسلامی گفت: مقدم داشتن روایات پیامبر از سوی امام شافعی موجب شد در بین مسلمانان صلح و سازش ایجاد شود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: امام شافعی از محبان و طرفداران اهل بیت هم دفاع کرد و فرمودند، اگر دوستداران اهل بیت را رافضی خطاب کنند من هم رافضی هستم، چون دوستدار و محب اهل بیت هستم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات