خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری کشور اذعان کرد:
شهبازی نیا گفت: رعایت اخلاق حرفه ای در وکالت بسیار مهم است که کمتر به آن توجه شده و شاید بتوان گفت هنوز منشور اخلاق حرفه ای در کشور نداریم
کد خبر: ۸۹۹۲۴۶۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شانزدهمین آئین تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری استان قزوین پنجشنبه شب با حضور مرتضی شهبازی نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری کشور، محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری استان و جمعی از کارآموزان و وکلا برگزار شد.
شهبازی نیا در این مراسم بیان کرد: وکالت، شغل پرافتخاری است که به نحوی متمایز از سایر حرفه ها بوده و هر چند در شرایط کنونی با برخی ناملایمات همراه شده اما همچنان از جایگاه ویژه ای نزد مردم برخوردار است.
وی گفت: وکالت مسوولیت خطیری است و گستردگی بار مسوولیت این حرفه، حفظ استقلال آن را می طلبد تا بتوان از حق دیگران بخوبی دفاع کرد.
رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری کشور اظهار کرد: حکومت، قانون ساختاری به نام تفکیک قوا دارد که بیانگر دموکراسی بوده و هرچند همه قوا برآمده از اراده مردم هستند اما امکان نظارت بر فعالیت ها وجود ندارد.
شهبازی نیا ادامه داد: به همین جهت یک نهاد وکالت مستقل پیش بینی شده تا مردم با دادن وکالت به نماینده ای(وکیل) که مستقل و قانون مدار است می توانند مطمئن باشند که قانون در مورد آنها اعمال شود.
وی تصریح کرد: وکالت رسالتی عمومی است و زمانی وکیل می تواند به رسالت حرفه ای خود عمل کند که از مداخله بیرونی در امان بوده و در این میان حتی مداخله از طریق قانون هم ممنوع است.
رئیس اسکودا عنوان کرد: باید امور صنفی وکلا توسط خودشان تعیین تکلیف شود و تعیین اشخاص و نوع سوابق و فعالیت آنها باید توسط کانون مشخص شود و کانون وکالت باید امور مربوط به خود و انتخابات را مدیریت کرده و رئیس نهاد را تعیین کند تا استقلالش حفظ شود.
شهبازی نیا اضافه کرد: وکلا باید جهت استقلال خود دارای ۴ مولفه تعهد به موکل و دادگاه، راست گویی، وفاداری به کشور و تعهد به صنف و حرفه خود در قالب رفتار حرفه ای باشند.
وی یادآور شد: رعایت اخلاق حرفه ای در وکالت بسیار مهم است که کمتر به آن توجه شده و شاید بتوان گفت هنوز منشور اخلاق حرفه ای در کشور نداریم.
رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: نهاد وکالت مخالفان و دشمنان زیادی دارد که بیشتر آنها افراد قانون گریز هستند به همین دلیل باید مراقب باشیم تا کمترین اشتباهی در این حرفه صورت نگیرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها