این مسؤول گفت: اشراف‌گرایی، اتکا به خارج و زندگی مرفهانه از نمونه‌هایی از آسیب هستند و نباید به اسم انقلاب به همه ارکان نظام انتقاد و اعتراض کرد چون انقلاب نیاز به نظام دارد و رایج بودن سکه انقلابی‌گری از مسائل مهم بوده و با حساسیت مردم طاغوتی گرایی، اشراف‌گرایی، امتیاز طلبی مسؤولان و بی‌مبالاتی به بیت‌المال باید مورد جلوگیری جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۳۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدداود موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه محمودآباد اظهار کرد: روز هشتم اسفند ماه در جمهوری اسلامی روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده است و این کار در زمان شهید رجایی پایه‌گذاری شده و با تاسیس ستادهای امور تربیتی مدارس درصدد گسترش فرهنگ اسلامی در مدارس بودند.

وی افزود: با ایجاد امور تربیتی دانش‌آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند که تا سال 79 به فعالیت خود ادامه داد ولی سازمان دانش‌آموزی جای معاونت پرورشی را گرفته و این معاونت منحل شد.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: سرانجام حضرت آقا در 29 تیرماه 83 بر رفع خلاء امور تربیتی در عرصه تعلیم و تربیت تاکید که در فروردین 84 در مجلس معاونت پرورشی و سلامت در آموزش و پرورش احیاء شده و اکنون نهاد امور تربیتی زیر لوای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد که قضاوت در مورد این نهاد با ساختار جدید نیازمند گذشت زمان است.

این مسئول درباره سخنان رهبری در جمع مردم تبریز بیان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد قیام 29 بهمن مردم تبریز از جمیع جهات دائره‌المعارفی از مسائل مختلف انقلاب و نظام اسلامی بوده ایشان در  این مباحث دقیق و قاطع در آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به ضرورت‌های استمرار مسیر انقلاب اسلامی پرداختند.

موسوی اضافه کرد: رهبری در چند مبحث مشتمل بر کارکردها، آسیب‌شناسی، اولویت‌ها و آینده انقلاب، خطوط اساسی ادامه مسیر انقلاب را تشریح کرد.

وی یادآور شد: رهبری فرمودند حضور مردم در راهپیمایی شبیه معجزه بوده و در هیچ انقلابی نظیر ندارد و حضور مردم باوجود انتقادات، ایستادگی بر پای نظام بوده و ناشی از آگاهی انقلابی و کمال سیاسی و انقلابی امت و امامت بوده و با بروکراسی تفاوت دارد.

امام جمعه محمودآباد افزود: نظام مردم سالار دینی اجازه استبداد و سلطه خارجی را نمی‌دهد و خشم و غضب آمریکایی‌ها از چند مسؤول نیست بلکه بخاطر کار ملت است چون انقلاب اسلامی کشور را از فلاکت و توسری خوری و ذلت خارج کرد و اکنون ارتجاع و بازگشت به اوضاع قبلی و سست شدن از خطرات و آسیب‌های ادامه مسیر است.

این مسؤول گفت: اشراف‌گرایی، اتکا به خارج و زندگی مرفهانه از نمونه‌هایی از آسیب هستند و نباید به اسم انقلاب به همه ارکان نظام انتقاد و اعتراض کرد چون انقلاب نیاز به نظام دارد و رایج بودن سکه انقلابی‌گری از مسائل مهم بوده و با حساسیت مردم طاغوتی گرایی، اشراف‌گرایی، امتیاز طلبی مسؤولان و بی‌مبالاتی به بیت‌المال باید مورد جلوگیری جدی قرار گیرد.

موسوی درباره مباحث اقتصادی در فرمایش رهبری بیان کرد: اولویت اول کشور اقتصاد است و تکیه به مردم و درون و برون زا بودن اقتصاد، تکیه بر صادرات داخلی و واردات در حد نیاز و جذب سرمایه خارجی با تدبیر و مدیریت داخلی و عدم سپردن کار به بیگانگان چون اتکا به خارجی‌ها در برجام دیده شده و از آن سودی برده نشده است .

وی تاکید کرد: مدیریت جهادی بر دیوان سالاری ترجیح داشته و این نوع مدیرت با پرکاری و تدبیر همراه است و باید مدیران کار شبانه روزی کنند و اولویت به ضعفا و مناطق محروم باید در دستور کار قرار گرفته و در زمینه دفاعی، نوسازی همه نیازها باید در اولویت کامل باشد و مسئله موشکی ربطی به کسی ندارد چون کشور هر چیزی را لازم داشته باشد با قدرت دنبال می‌کند و تولید و اشتغال مهم است و نیاز به کار بیشتری وجود دارد و جوانان باید خود را برای شتاب بیشتر آماده کنند چون نظام اسلامی با تکیه بر مردم روز به روز قوی‌تر خواهد شد.

امام جمعه محمودآباد درباره مسائل داخلی کشور اظهار کرد: وقایعی در خیابان پاسداران تهران رخ داده که بسیار محل تامل بوده و سوءاستفاده از رافت نظام اسلامی است اینکه عده‌ای بیایند با قلدری مانع اجرای وظایف پلیس در تامین امنیت شده و حتی به پلیس حمله کرده و متهمان را فراری داده و با بی‌حیایی تمام مطالبات اضافه‌ای را مطرح کنند.

این مسئول افزود: این افراد با استمرار در تجمع به انسداد خیابان‎های آن منطقه پرداخته و شبانه اموال مردم را تعرض کرده و وارد خانه‌های مردم شده و امنیت را از بخشی از مردم سلب و با بی‌رحمی تمام بسان عملیات داعشی‌ها حمله و چند نفر را شهید و عده‌ای را زخمی که این هنجارشکنی تحت هرعنوانی به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و نیست.

موسوی تاکید کرد: نیروی انتظامی با صلابت از امنیت مردم دفاع و باوجود خویشتن‌داری و دادن مهلت با سرعت زائدالوصفی این قائله را جمع که با قدردانی مردم و مسؤولان مواجه و مطالبه جدی ما برخورد قاطع و محاکمه اخلال‌گران و شناسایی دست‌های پشت پرده این فتنه‌گری تحت عنوان صوفی و دراویش و یا هرنام دیگری بوده که درس عبرتی برای هنجارشکنان و اخلال‌گران و در نطفه خفه شدن هر توطئه و فتنه‌گری با هرنامی باشد.

وی در پایان گفت: سقوط هواپیمای مسافربری که موجب کشته شدن عده‌ای از هموطنان ما شده که از مسائل غمبار این ایام بوده که امید است با تلاش‌ حوزه‌های ذیربط امدادی و ستاد بحران تخفیفی بر آلام مصیبت دیدگان فراهم و مسؤولان ذیربط برای اقناع افکار عمومی پاسخ لازم را ارائه تا این موضوع غمبار مشمول مرور زمان نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها