معلمان پرورشی و مشاوران و تمامی کسانی که در امر تعلیم و تربیت نقش‌آفرین هستند باید در راستای تقویت تربیت دینی و اسلامی خود مسلط به علوم روز بوده و بر مباحث دینی، اخلاقی و معنوی نیز آشنایی کامل داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۱۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌السلام محمداسماعیل قلی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه بابلسر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، این بانوی بزرگ اسلام را  در تمامی زمینه‌ها اسوه و الگو دانست و گفت: بانوان جامعه اسلامی زندگی و رفتار بانوی دو عالم را الگو و سرلوحه خود قرار دهند.

وی بر توسعه و ترویج سیره عملی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه تاکید کرد و  با بیان اینکه سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و تمام افراد جامعه قرار گیرد تا مشق زندگی‌مان فاطمی شود، افزود: زنان جامعه که همواره دنبال رشد و تعالی و پیشرفت هستند، در این مسیر پرپیچ و خم بدون الگو و رهبر هرگز راه به جایی نمی‌برند، بنابراین برای طی کردن پله‌های ترقی در زندگی فردی و اجتماعی نیازمند پشتوانه‌ای قوی و الگویی تمام‌عیار هستند و این الگو نه تنها برای جامعه و زنان ایرانی و نه تنها برای یک مقطع و دوران خاصی از زمان که برای تمام زنان عالم و در تمام اعصار قابل‌ دسترسی و استفاده است.


امام جمعه شهرستان  بابلسر در ادامه  با اشاره به پنجم اسفندماه، سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی  و نامگذاری آن به  روز مهندسی  بر پرهیز از الگوگیری غربی در معماری‌ها  و احیاء المان‌های اسلامی و ایرانی تاکید کرد و گفت: هنوز معماری ایرانی با رسیدن به نقطه مطلوب معماری ایرانی ـ اسلامی فاصله زیادی دارد و مهندسین ما باید در طراحی و ساخت‌وسازها به معماری‌های بومی، اسلامی و ایرانی توجه بیشتری داشته باشند.

قلی‌پور نبود یک برنامه نظام‌مند را یکی از مشکلات اشتغال  جوانان تحصیل کرده در رشته مهندسی دانست و خواستار نظارت دقیق و مدیریت امنیت  در ساخت‌وسازها شد و افزود: مهندسین  نظارت‌های خود را تنها از سر تکلیف انجام ندهند و باید توجه بیشتری به استانداردهای ساختمانی در پروژه‌های خود داشته باشند.


وی در ادامه با اشاره به هشتم اسفند و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: تاسیس نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش و هفته تربیت اسلامی،نشان از اهمیت و جایگاه بالای  تربیت دارد.


قلی‌پور مربیان پرورشی و امور تربیتی را سنگربانان تعلیم و تربیت خواند و با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت در دین اسلام، بر ارتباط بیشتر خانواده‌ها با مدارس در عرصه تربیت دینی  تاکید کرد و گفت: معلمان پرورشی و مشاوران و تمامی کسانی که در امر تعلیم و تربیت نقش‌آفرین هستند باید در راستای تقویت تربیت دینی و اسلامی خود مسلط به علوم روز بوده و بر مباحث دینی، اخلاقی و معنوی نیز آشنایی کامل داشته باشند.


وی با ابراز تاسف از اینکه رگه‌های طرح 2030 در مدارس استان دیده می‌شود و این طرح به مدارس این استان نفوذ کرده است؛ ضمن  اشاره به اهمیت نقش تربیتی معلمان و مربیان تربیتی مدارس خاطر نشان کرد: تربیت صحیح نسل آینده هر کشوری، رسالت سنگین است  و در تمامی عرصه‌ها معلمان و مربیان تربیتی بانیان آموزش و تعلیم و تعلم بوده اند و رسالت بس خطیری را بر عهده دارند.


امام جمعه بابلسر بر ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در جامعه تاکید کرد و افزود: امروز دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال بی‌هویت کردن جوانان و بی‌ارزش کردن  و ریختن قبح ارزش‌های دینی، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری، تعارض ارزش‌ها و باورهای اجتماعی  و...هستند و بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند که در این میان باید با آموزش سواد رسانه‌ای با این پدیده  و جنگ نرم دشمنان مقابله کرد.


قلی‌پور در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به حضور میلیونی مردم انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن ماه تصریح کرد: برخی از اتفاقات سبب ناامیدی دشمنان نظام می‌شود اما متاسفانه حرکات و گفتار غیرعاقلانه و غیرانقلابی برخی از مسؤولان، تیتر یک رسانه‌های دشمن و موجب شادی آنان می‌شود.


وی تاکید کرد: مسؤولان در هر پستی نباید با گفتار و رفتار خود و شایعه‌پراکنی، موجب شادی دشمن را فراهم کنند، اتهام‌زدن به دستگاه قضایی کشور که با قاطعیت با مفسدان به ویژه مفسدان اقتصادی برخورد می‌کند بسیار ناپسند است.


خطیب جمعه بابلسر افزود: البته انتظار مردم از دستگاه قضایی قاطعیت بیشتر و برخورد سریع‌تر با کسانی است که اموال بیت‌المال را به غارت برده‌اند، اما این امر نباید سبب شود عده‌ای با تهمت و شایعه‌پراکنی علیه این دستگاه مسبب تشویش اذهان عمومی شوند.


وی ادامه داد: اگر کسی برای صحت ادعای خود مدرکی دارد، باید ارائه دهد و وظیفه مسؤولان مربوطه نیز تامین امنیت این فرد است، اما اگر کسی بدون مدرک با شایعه‌پراکنی در فضای مجازی قصد تخریب ارکان نظام و تشویش اذهان را دارد باید با او برخورد قاطع شود.


قلی‌پور با بیان اینکه امیرمومنان در برخورد با مفاسد اقتصادی زمان خود سه جنگ داخلی را تحمل کرد، افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی کاری بسیار دشوار ولی شدنی است، به تعبیر مقام معظم رهبری مفاسد اقتصادی همچون اژدهای هفت‌سری است که اگر یک سر آن قطع شود 6 سر دیگر باقی خواهد ماند.


خطیب جمعه بابلسر با تذکر درباره انتصاب‌های اخیر در استان، خطاب به استاندار مازندران گفت: استاندار محترم باید در انتصاب‌های خود مراقب ارتجاع و بازگشت به عقب باشد، بهتر است در به‌کارگیری افراد با دیگران مشورت شود.


وی با اشاره به سخن امیرمومنان درباره پرهیز از مشورت با انسانهای نادان، فرومایه، بخیل، دروغگو و معلوم الحال اذعان کرد: اگر استاندار محترم درباره این انتصاب ها با کسی مشورت می کنند باید دید طرف مشورت وی چه کسانی هستند.


خطیب جمعه بابلسر بیان کرد: برخی از اتفاقاتی که به تازگی در مازندران رخ داده است شایسته این استان ولایت‌مدار و شهیدپرور نیست.


وی خطاب به استاندار مازندران تاکید کرد: باید توجه داشته باشید چه کسانی را در پست‌ها قرار می‌دهید، افرادی که امتحان خود را پس داده اند، آزمودن دوباره خطاست، برخی از رد صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز نباید پست‌های حساس در این استان داشته باشند و سکوت مسؤولان استان در این باره جایز نیست.


قلی‌پور خطاب به استاندار مازندران گفت: تا زمانی که بنده در این شهرستان حضور دارم، اجازه نخواهم داد کسانی که روحیه اشرافی‌گری داشته و با ولایت زاویه دارند و یا فاقد روحیه انقلابی هستند و هنوز مرز خود را با فتنه و جریان آن مشخص نکرده اند در پست‌های مدیریتی بابلسر قرار بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها