محققان دانشگاه کوئینزلند کشف کردند که هدف قرار دادن میکروارگانیسم ها در روده، که به نام میکروبیا شناخته می شود، می تواند به پیشگیری از دیابت نوع ۱ کمک کند.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۱۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دانشمندان کشف کردند که هدف قرار دادن میکروارگانیسم ها در روده، که به نام میکروبیا شناخته می شود، می تواند به پیشگیری از دیابت نوع 1 کمک کند.

محقق دانشگاه کوئینزلند، دکتر امم هامیلتون ویلیامز، تفاوتهای موجود در میکروبیولوژیست روده، را در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 1و کسانی که در مقابل بیماری های خودایمنی محافظت می شوند مورد بررسی قرار داد.
وی می گوید: "این تحقیق نشان داده است که یک مولفه ژنتیکی وجود دارد که میکروبیوتا و پاسخ ایمنی در آن تنظیم میشود.

 


"این بدان معنی است که تغییرات در میکروبیوتا در دیابت نوع 1 رخ می دهد قبل از اینکه علائم ایجاد شود، و فقط یک عارضه جانبی از این بیماری نیستند.
"
بنابراین درمان هایی که میکروبیوتا را هدف قرار می دهند، می توانند از دیابت نوع 1 در آینده پیشگیری کنند."

دکتر هامیلتون-ویلیامز گفته، این مطالعه همچنین نشان داده است که ایمونوتراپی با هدف قرار دادن سلول های T در ارتباط با دیابت نوع 1 منجر به تغییرات چشمگیر در زیست شناسی روده و تغییرات میکروبیوتا در مدل های موش شده است.

وی خاطرنشان می کند: «ما نشان دادیم که حساسیت ژنتیکی و تغییر در عملکرد سیستم ایمنی منجر به تغییرات در میکروبیوتا می شود».

"
مفهوم این است که ژنتیک یک فرد به یک میکروبوتو ناسالم و همچنین رژیم غذایی آن کمک میکند."

دکتر هامیلتون-ویلیامز می گوید: محققان در این تحقیق، میکروسکوپ و حساسیت ژنتیکی را در مدل های موش دیابت نوع 1 و در مطالعه انسانی دوقلوهای انگلیسی مورد بررسی قرار دادند.
وی تصریح می کند: گام بعدی بررسی آزمایشهای بالینی ایمنوتراپی برای تعیین اینکه آیا تغییر میکروبیوتا در افرادی که به درمان مثبت پاسخ دادند، تغییر می کند است.

دکتر هامیلتون-ویلیامز می گوید: دانشمندان می توانند درمان هایی را که به طور مستقیم با هدف بازگرداندن میکروبیوتاسیون روده به حالت سالم و ایجاد درمان بهتر برای دیابت نوع 1 انجام می شود، ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

ارسال نظرات