تشییع‌کنندگان شهدای امنیت با حضور پرشور خود بر لزوم محاکمه فوری عاملان جنایت پاسداران تاکید کردند
صبح روز پنجشنبه گذشته پیکر مطهر شهید بسیجی محمدحسین حدادیان که در اغتشاشات خیابان پاسداران به صورت مظلومانه به شهادت رسیده بود، در منطقه چیذر تهران تشییع شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۸۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روزنامه عصر ایرانیان، صبح روز پنجشنبه گذشته پیکر مطهر شهید بسیجی محمدحسین حدادیان که در اغتشاشات خیابان پاسداران به صورت مظلومانه به شهادت رسیده بود، در منطقه چیذر تهران تشییع شد. مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع امنیت که با حضور پرشور مردم همراه بود، حال و هوایی معنوی را در منطقه شمیرانات تهران بوجود آورد. مادر شهید محمد حسین حدادیان پیش از آغاز مراسم در ناحیه بسیج جماران به خصوصیات بارز فرزند شهیدش اشاره کرد و گفت: محمد حسین سرباز رهبر بود، ولایت مداری در رفتار او موج می زد و در نهایت هم در این راه به فیض شهادت رسید. من نیز آماده ام همانند فرزندم جان ناقابل خود را فدای رهبرم کنم. وی که در مقابل تابوت فرزند شهید خود سخن می گفت، افزود: محمد حسین از مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) به محل اغتشاشات خیابان پاسداران رفت و مظلومانه به شهادت رسید، امیدوارم حضرت سید الشهدا(ع) محمد حسین من را بپذیرد. سردار غلامحسین غیب پرور مسئول سازمان بسیج مستضعفین هم که پیش از شروع مراسم تشییع شهید، در ناحیه بسیج جماران حضور یافته بود، خطاب به مادر و پدر شهید محمد حسین حدادیان گفت: مطمئن باشید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با این عوامل فتنه گر برخورد سختی خواهد کرد. وی ادامه داد: جوانان ما یک عنصری در وجودشان است و آن عنصر، بصیرت دینی و انقلابی می باشد، افرادی همچون محمد حسین حدادیان با بصیرت تمام در دفاع از انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند و در برابر منافقان کوردل می ایستند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان داشت: امثال این شهید بزرگوار باید باشند تا با نمایان شدن این اقدامات وحشیانه که شباهت بسیاری به رفتار گروهک داعش دارد، دست این جریان را برای مردم رو کنند. سردار غیب پرور در ادامه گفت: امیدوارم دستگاه قضایی طی اقدامی سریع و قاطعانه، به پرونده اغتشاشگران رسیدگی کند که مایه عبرت دیگر افراد سرکش باشد. پیکر مطهر شهید محمد حسین حدادیان پس از تشییع باشکوه و مدیحه سرایی حاج محمود کریمی برای این خادم الحسین(ع)، در امامزداده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد. 
تشییع پیکر شهدای ناجا هم برگزار شد
همچنین مراسم تشییع پیکر شهدای ناجا که در حوادث اخیر خیابان پاسداران به شهادت رسیدند، با عنوان « شهدای نظم و امنیت» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری، خانواده‌های آنها و شهروندان در ستاد فرماندهی تهران بزرگ با قرائت قرآن کریم و نوحه خوانی از ستاد فرماندهی انتظامی تهران برگزار شد. استوار دوم شهید رضا امامی، استوار دوم شهید محمدعلی بایرامی و سرباز شهید رضا مرادی علمدار از ماموران نیروی انتظامی بودند که در درگیری با تعدادی از اشرار در خیابان پاسداران تهران به درجه رفیع شهادت رسیدند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ از مجروح اغتشاشات خیابان پاسداران عیادت کرد 
در عین حال، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، از امید خسروی مجروح اغتشاشات خیابان پاسداران، عیادت کرد. سردار یزدی با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران در جریان وضعیت امید خسروی جوان بسیجی که در اغتشاشات خیابان گلستان هفتم پاسداران توسط دراویش گنابادی مجروح شد، قرار گرفت. امید خسروی بدلیل جراحات وارده در حال حاضر در کما به سر می‌برد.
کشف سلاح گرم از خانه تیمی اوباش خیابان پاسداران به روایت عضو کمیسیون امنیت ملی
در همین رابطه، ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران تهران که باعث به شهادت رسیدن سه تن از اعضای نیروی انتظامی و یکی از بسیجیان  شده بود، گفت: اولین نکته‌ای که باید درباره اغتشاشات اخیر به آن اشاره کرد این است که دراویش آمادگی ایجاد ناآرامی را نداشتند. به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: گروهی که در هفته‌های اخیر در اطراف خانه آقای تابنده حضور داشتند، شامل افراد افراطی و جداشده از دراویش گنابادی هستند که هم اکنون  تعدادی از آنها در قم،‌ تعدادی در بروجرد و تعدادی دیگر در مناطقی از شیراز زندگی می‌کنند. این گروه به صراحت اعلام می‌کنند که جمهوری اسلامی را قبول نداشته و ارتباطشان با رژیم صهیونستی را نیز هیچگاه انکار نکرده‌اند. به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  در اغتشاشات اخیر علاوه بر گروه‌‌‌های  افراطی وابسته به دراویش،‌ عناصر وابسته به ضدانقلاب صحنه‌گردان ناآرامی‌های خیابان گلستان هفتم پاسداران بودند و  با همکاری‌  برخی سرویس‌های جاسوسی، تعداد زیادی سلاح گرم را در یک خانه تیمی جاسازی کرده بودند تا با بالا گرفتن اغتشاشات،‌ این درگیری‌ها را تبدیل به  عملیاتی مسلحانه کنند که این موضوع با هوشیاری نیروهای امنیتی و سریازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و خنثی شد.
مطالبه عمومی برای برخورد با آشوبگران
در عین حال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای خواستار برخورد قاطع با مجرمین و آشوب‌طلبان حادثه پاسداران شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز تأسف و تأثر از وقوع این حادثه دردناک در جامعه اسلامی، شهادت این عزیزان را تبریک و تسلیت گفته و از خداوند متعال برای خانواده‌ها و بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید و از نیروهای امنیتی و انتظامی، دستگاه قضایی و تمام نهادهای مسئول می‌خواهد با در اولویت قرار دادن رسیدگی به این جنایت، قاطعانه با مجرمین و آشوب‌طلبان برخورد کرده و از خون پاک این جوانان و شهدای عزیز به‌ خوبی پاسداری کنند. همچنین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه غائله گلستان هفتم پاسداران و آشوب‌های دی ماه به رئیس قوه قضائیه نامه نوشتند و خواستار تسریع روند برگزاری دادگاه آشوبگران غائله پاسداران شدند. در این بیانیه خطاب به آیت الله آملی آمده است: انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های تهران، با توجه به مسئولیت و اهتمام قوه قضائیه در برقراری عدالت و با عنایت به مدارای حداکثری نظام اسلامی تا امروز، از حضرتعالی خواهشمندیم نسبت به تسریع روند برگزاری دادگاه آشوبگران دی ماه و جنایتکاران داعشی غائله‌ پاسداران، بر اعمال اشد مجازات نسبت به آنان اهتمام ورزید.»

ارسال نظرات