خبرهای داغ:
برگزاری نخستین دوره آموزش خبرنگاری در شاهرود به همت بسیج رسانه استان سمنان و این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۹۲۳۲۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عصر امروز نخستین دوره آموزش خبرنگاری در شاهرود با حضور اساتیدی از صدا و سیمای سمنان آغاز شد.
در این دوره شرکت‌کنندگان با ارتباط رسانه‌ای، سواد رسانه‌ای و خبرنویسی آشنا می‌شوند و خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شاهرود و خبرنگاران بسیجی در آن حضور دارند.
مدیر باشگاه خبرنگاران جوان استان سمنان و استاد دانشگاه در آغاز این دوره با بیان اینکه این دوره به همت بسیج رسانه استان و شهرستان شاهرود برگزار شده است، بیان کرد: در پایان مدرک پایان دوره به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
مهدی عرب‌عامری افزود: این کلاس در راستای برنامه‌های بسیج رسانه استان سمنان و در جهت ارائه خدمت به اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شده و برنامه‌های متنوع و مختلفی در آینده اجرا می‌شود.
وی با اشاره به موضوع ارتباط و رسانه به تعریف ارتباط پرداخت و گفت: عمل انتقال پیام از فرستنده به گیرنده مشروط بر اینکه همان معنای موردنظر فرستنده در گیرنده متجلی شود، ارتباط نامیده می‌شود.
مدیر باشگاه خبرنگاران جوان استان سمنان با بیان اینکه برای برقراری ارتباط از نماد یا طرف استفاده می‌کنیم، افزود: دو نماد کلامی و غیرکلامی برای ارتباط وجود دارد و برای برقراری ارتباط خوب دیدن و خوب شنیدن اهمیت دارد.
عرب‌عامری خاطرنشان کرد: ما ارتباط برقرار می‌کنیم تا پیامی را منتقل کنیم که تأثیرگذار باشد و خبر یک حق اجتماعی است؛ نه یک کالای تجاری و خبرنگار مدافع حقوق مردم و مدعی‌العموم است.
وی تصریح کرد: باید تعادل با توجه به مخاطب در خبر حفظ شود و جذب اعتماد و خواسته‌های مخاطب باید در اخبار موردتوجه قرار گیرد.
این دوره آموزشی در پنج روز برگزار و در پایان گواهی‌نامه طی دوره به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها