امام جمعه درگز با اشاره به جنایات وحشیانه داعشی های وطنی که در روزهای اخیر اتفاق افتاد اظهار کرد: اقدامات ضد امنیت و اغتشاشگرانه این افراد باعث شهادت مدافعان امنیت کشور شد و زمینه خرسندی و شادمانی رسانه‌های استکباری را فراهم کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۹۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمد حسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای الغدیر درگز برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار داشت: نشانه متقی بودن پرهیز از گناه و کبر و غرور است.
 
وی به تشریح فلسفه حرمت ربا پرداخت و گفت: خداوند متعال ربا را حرام فرمود تا مردم از تجارت و سودهای حرام به تولید و فروش حلال روی آورده و سنت قرض الحسنه را در میان یکدیگر رواج دهند.
 
امام جمعه درگز عنوان کرد: اگر کسی از طریق ربا مالی به دست آورد، خداوند هیچ عملی را از او نمی پذیرد و تا زمانی که درهم و دیناری از ربا در زندگی او باشد پیوسته خداوند متعال و فرشتگان او را لعن و نفرین خواهند کرد؛ ربا باعث تباه شدن دین و آخرت انسان می شود.
 
حجت الاسلام ایروانی با اشاره به جنایات وحشیانه داعشی های وطنی که در روزهای اخیر اتفاق افتاد اظهار کرد: اقدامات ضد امنیت و اغتشاشگرانه این افراد باعث شهادت مدافعان امنیت کشور شد و زمینه خرسندی و شادمانی رسانه‌های استکباری را فراهم کرد.
 
وی ضمن بیان اینکه امروز مهم ترین موضوع کشور ما، حفظ امنیت مردم و جامعه است تاکید کرد: ما نمازگزاران نماز جمعه ضمن محکوم کردن این جنایت، تنفر و انزجار خود را از عوامل و حامیان آنها اعلام کرده و برخورد قاطعانه مسئولان امر در قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با عوامل اصلی این اغتشاش را خواستاریم.
 
امام جمعه درگز در ادامه سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در این دیدار نکات بسیار مهم و راهبردی بیان شد که از میان آنها می توان قابل جمع بودن حمایت از نظام اسلامی و انتقاد از مسئولان را مورد اشاره قرار داد.
 
حجت الاسلام ایروانی توضیح داد: امروز مردم ما پای این انقلاب ایستاده اند و از اصل نظام و قانون اساسی حمایت می‌کنند اما نسبت به برخی رفتارها، سوء مدیریت ها، دزدی ها، مفاسد اقتصادی و ویژه خواری، مشکلات اقتصادی و بیکاری اعتراض دارند.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری از جانب مسئولین و مدیرانی که ضعیف بوده و نتوانستند با روحیه جهادی، کار کنند از خدا و مردم عذرخواهی کردند اما واقعا عجیب است بعضی از افراد نمی‌خواهند به خود آمده و این مساله مهم را درک کنند که حضرت آقا نباید به جای آنها اظهار شرمندگی و عذر خواهی کنند.
 
امام جمعه درگز حرکت به سمت اشرافی‌گری را ارتجاع از آرمان‌های انقلاب دانست و اذعان داشت: متاسفانه عده ای از مدیران و مسئولان ما گرفتار دنیاخواهی و رفاه طلبی شده اند، این مساله برای انقلاب زنگ خطری است و آن را به سقوط و بازگشت به شرایط پیش از انقلاب می‌کشد.
 
حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطر نشان کرد: حرکت بسیار زیبای وزیر امور خارجه کشور در پاسخ به نمایش مضحک نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی مایه افتخار و مباهات است که از جانب مقام معظم رهبری مورد تقدیر قرار گرفت؛ امروز مهم ترین موضوع دنیا محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها