خبرهای داغ:
ششمین جشنواره هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی بناب با معرفی برگزیدگان در بناب به‌کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۷۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری بسیج از آذربایجن شرقی، سرپرست فرمانداری بناب در  اختتامیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی این شهرستان با بیان اینکه هنر و هنرمند جایگاه خطیری در جامعه دارند، اظهار داشت: تلاش برای افزایش نشاط و شادابی در جامعه از سوی هنرمندان قابل تقدیر است.

امین رفیعی اظهار کرد: هنرمندان باید در بیان مسائل و مشکلات جامعه با زبان هنر راهکار لازم را به مسوولان ارائه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت و استفاده مسوولان از ظرفیت هنرمندان خاطرنشان کرد: هنر و هنرمند جایگاه خطیری در جامعه دارند.

رفیعی با اذعان به اینکه نمی‌توان در برابر مسائل و کاستی‌های جامعه بی‌تفاوت بود، تأکید کرد: تلاش و فعالیت هنرمندان برای انتقال مسائل و مشکلات جامعه است و مسوولان شهرستان نیز در تلاش هستند با حمایت‌های خود از ظرفیت‌های بالای هنرمندان این شهرستان برای کاهش مشکلات بهره بگیرند.

وی یادآور شد: استقبال خوب مردم و هنرمندان از این جشنواره‌ها وظیفه ما مسوولان را برای توجه به این بخش سنگین‌تر می‌کند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این آیین با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در این شهرستان اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها موجب ایجاد و افزایش انگیزه برای اهالی فرهنگ و هنر شده و این هنرمند است که در جامعه نشاط و شادابی ایجاد می‌کند و قطعاً جایگاه هنرمندان این شهرستان بسیار بالاست.

حبیب صدقی با بیان اینکه هنر در جامعه تأثیر زیادی دارد، افزود: اگر اجرای هنر در جامعه همراه با معرفت باشد، قطعاً تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی شهرستان بناب سپس با ارائه گزارشی از روند برگزاری ششمین دوره این جشنواره در بناب تصریح کرد: امسال تعداد افراد شرکت‌کننده و آثار ارسال شده نسبت به سال قبل از افزایش چشمگیری برخوردار بود.

به گفته صدقی، در این جشنواره 280 نفر با 338 اثر در بخش صنایع‌دستی، قلم زنی و منبت‌کاری شرکت کرده بودند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به استقبال خوب و پرشور مردم از این جشنواره و سایر جشنواره‌ها اظهار کرد: سالن موجود جوابگوی علاقمندان به هنر نیست و حضور پرشور مردم در این جشنواره نشان داد که این شهرستان به سالن بزرگ و با ظرفیت بیشتری نیازمند بوده و وظیفه مسوولان را برای تأسیس این سالن دوچندان می‌کند.

صدقی یادآوری کرد، امیدواریم به‌زودی شاهد تأسیس سالن بزرگی برای برنامه‌های هنری این شهرستان باشیم.

 

ارسال نظرات